Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na Pasiece w Opolu walczą o ciszę

redakcja
redakcja
redakcja
Mieszkańcy Pasieki skarżą się na hałas powodowany przez przejeżdżające pociągi.

Normy hałasu w niektórych miejscach Pasieki przekraczają 20 decybeli - mówi Tomasz Michalski, mieszkaniec ul. 11 Listopada. - Głośno jest w dzień i w nocy. Wysyłaliśmy masę pism, pierwsze już w 2004 roku. Pod petycją o modernizację i ustawienie ekranów podpisało się 140 osób. Są to mieszańcy nie tylko ul. 11 Listopada, ale również ulic Kropidły, Korfantego, Jana Dobrego i Odrowążów.
- Przed laty nie był to aż tak duży problem - mówi Tomasz Michalski. - Szyny były w lepszym stanie, a pociągi jeździły wolniej. Mieliśmy zapewnienia, że na tym odcinku, do czasu modernizacji, maksymalną prędkością będzie 40 km/h. Jednak nikt się do tego nie stosuje. Hałas jest tak duży, że gdy przejeżdża pociąg, nie słychać, co mówi nasz rozmówca.
Mieszkańcy są na tyle zdeterminowani, że część z nich zapowiada nawet blokadę torów, jeżeli nic się nie zmieni.
- Przed laty otrzymaliśmy informację z Polskich Linii Kolejowych, że modernizacja tego odcinka ma zacząć się w 2009 roku - mówi Tomasz Michalski. - Prace jednak nie ruszyły.
- Rzeczywiście były zaplanowane, ale zostały przesunięte - mówi Piotr Krywult, zastępca dyrektora ds. eksploatacyjnych Zakładu Linii Kolejowych w Opolu. - Nie mamy na to wpływu, tylko zgłaszamy w Warszawie zapotrzebowanie na dane remonty i inwestycje.
W roku 2010 PLK zmodernizowały szyny, co miało zmniejszyć stukot kół pociągów. Według mieszkańców nic to nie zmieniło. Ekrany także się nie pojawiły. - I póki co nie pojawią - mówi Piotr Krywult. - Projekt modernizacji zakłada m.in. poszerzenie torowiska, a więc nie ma sensu wydawać pieniędzy na coś, co i tak zostanie zniszczone przy kolejnej inwestycji. Mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość.
Ile będą czekać? Z informacji, jakie uzyskaliśmy u rzecznika PLK, minimum cztery lata. - Wcześniejszy projekt m.in. ze względu na koszty (6 mld zł) nie został ujęty w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko - mówi Mirosław Siemienic, rzecznik PLK. - Nowy projekt uwzględnia modernizację linii na trasie Opole - Kędzierzyn-Koźle - Gliwice i dostosowanie jej do prędkości pociągów 160 km/h.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace mają się w Opolu rozpocząć się w 2015 roku. - W ramach inwestycji na pewno pojawią się ekrany na Pasiece - zapewnia Siemieniec.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto