Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Największe inwestycje drogowe na finiszu. Czekają nas kolejne. Trzeci most na Wiśle?

Andrzej Galczak
Andrzej Galczak
Największe inwestycje drogowe na finiszu. Czekają nas kolejne. Trzeci most na Wiśle?

Remont głównej arterii miasta kosztuje ponad 230 mln zł. Dotacja z Unii Europejskiej wynosi 170 mln.

To największa kwota, jaka kiedykolwiek wpłynęła do kasy miasta.Kierowcy z pewnością pamiętają koszmarne korki na ulicach, gdy ruszyły roboty drogowe. Było to pięć lat temu. Powrót pracowników Anwilu do domu, to niejednokrotnie dwugodzinna podróż, a do pokonania było niecałe 10 km. Ciężarówki powodowały, że również z wielu innych ulic ciężko było wyjechać. Cierpliwość mieszkańców była mocno nadwyrężona, choć większość przyglądała się pracy ekip budowlanych ze zrozumieniem.Największą inwestycją drogową był i na ostatnim odcinku nadal jest remont "jedynki". - To działanie na żywym organizmie miasta - podkreśla wiceprezydent Jacek Kuźniewicz. - Do tego doszły opóźnienia w oddaniu autostrady i cały ruch tranzytowy musieliśmy przepuścić przez remontowane odcinki. Do ukończenia został ostatni, czwarty etap przebudowy, biegnący przy stadionie i cmentarzu.Remont głównej arterii miasta kosztuje ponad 230 mln zł i ma być zakończony w październiku. W tym przypadku dotacja unijna sięgnęła 170 mln zł. Jest to największa kwota, jaka kiedykolwiek wpłynęła do miasta.Czy to już koniec dużych inwestycji drogowych? - Nie - odpowiada Jacek Kuźniewicz. - Najważniejszym zadaniem komunikacyjnym jest połączenie ulicy Wienieckiej z Toruńską. Bez wsparcia nie będzie nas na to stać. Staramy się więc pozyskać kolejne granty z unijnej kasy.Ruch nie tylko na ul. Toruńskiej wyraźnie zmalał. Cała "jedynka" odetchnęła od tirów i aut osobowych, ponieważ ruch tranzytowy omija nasze miasto korzystając już z autostrady.- Wypiękniało miasto, a szczególnie ulice - podkreśla pan Kazimierz, kierowca golfa. - Po rozsypującej się nawierzchni ulicy Toruńskiej nie dało się jeździć, bo dziura była na dziurze. A teraz sam do siebie się uśmiecham, gdy jadę po tej ulicy. Ekrany trochę szpecą, ale znakomicie wyciszają odgłosy samochodów. Po ich drugiej stronie słychać tylko lekki szum, wreszcie można otworzyć w nocy okna i spać w ciszy.Można więc się cieszyć? - Nie na długo - studzi radość wiceprezydent. - Przez kilka miesięcy korzystamy z przejazdów po A1 bezpłatnie. To się skończy i część kierowców powróci na nasze ulice. Nie będą chcieli płacić za przejazd autostradą.Co trzeba w mieście zrobić, aby za jakiś czas, choćby z powodu coraz większej liczby pojazdów, kierowcy znowu nie stali w korkach? Wiceprezydent Kuźniewicz podkreśla, że trzeba rozproszyć natężenie ruchu na kilka dróg. Podsuwa pomysł budowy trzeciego mostu, który połączy prawy brzeg Wisły z ulicą Wieniecką. To rozwiązanie pozwoliłoby również na budowę następnego, bezkolizyjnego skrzyżowania z torami kolejowymi. Jeśli będą pieniądze. Artykuł ukazał się w nowym bezpłatnym czasopiśmie o naszym mieście - Teraz Włocławek, które rozdawane było podczas Dni Włocławka 2014 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto