Produkcja olbrzymich stalowych elementów, które mają spiąć oba brzegi Wisły, odbywa się aż w trzech fabrykach. Na plac budowy przyjeżdżają z Gdańska, Gdyni i Częstochowy. Następnie przygotowywany jest specjalny tor, przypominający ten tramwajowy, po którym olbrzymie belki wjadą na podpory mostu.
Pierwsze 40-tonowe podpory zostały ustawione na wózkach już wczoraj po stronie Białołęki i za pomocą specjalnej wyciągarki rozpoczęło się nasuwanie. Maszyna w jednym cyklu trwającym 10 minut przesuwa element o 50 cm. Przy budowie mostu Północnego wykorzystano technologię z wykorzystaniem tzw. dziobów montażowych. - Kiedy podpora dociera do pierwszej najbliższej brzegowi podpory na jej dziobie montowana jest specjalna belka, dzięki której opiera się ona na następnej podporze - tłumaczy jeden z inżynierów.
Dzięki wykorzystaniu takich rozwiązań nie trzeba budować tzw. podpór tymczasowych, a belki rozciągnięte pomiędzy podporami ułożonymi w środku nurtu montuje się za pomocą dźwigów opartych na barkach.
Zobacz także:
Zobacz jak Włosi będą budować II linię metra [zdjęcia]
Przystań dla chorych na Alzheimera ruszy jesienią
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?