Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oferty na tramwaj do Dworca Zachodniego do ponownej analizy. KIO uwzględniła skargę jednego z oferentów

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Wizualizacje planowanej trasy do dworca Warszawa Zachodnia
Wizualizacje planowanej trasy do dworca Warszawa Zachodnia UM Warszawa
Na początku października informowaliśmy, że Tramwaje Warszawskie ogłosiły wykonawcę trasy od Dworca Zachodniego do węzła z ulicą Grójecką. Teraz okazuje się, że na rozstrzygnięcie musimy jeszcze poczekać bowiem całe postępowanie przeanalizowała Krajowa Izba Odwoławcza i nakazała ponowną ocenę ofert w przetargu.

W postępowaniu wzięło udział siedem firm. Warto podkreślić, że oferta każdej z nich znacznie przekraczała budżet zarezerwowany na tę inwestycję. W marcu tego roku Tramwaje Warszawskie informowały, że budowa linii tramwajowej na wspomnianym odcinku powinna wynieść około 224 miliony złotych. Początkowo zadanie zostało powierzone konsorcjum wykonawców: Balzola Polska i Lantania SA. Balzola odpowiedzialna jest za tramwaj na ulicy Gagarina. Koszt prac oszacowano na 365 mln 523 tys. złotych brutto.

Wizualizacje planowanej trasy do dworca Warszawa Zachodnia

Oferty na tramwaj do Dworca Zachodniego do ponownej analizy....

Całe zamieszanie spowodowane jest nieznaczną różnicą punktową pomiędzy oferentami. Zwycięska oferta Balzola Polska i Lantania SA otrzymała 97,25 pkt na 100 możliwych, a ZUE i Fabe Polska (zaoferowało 362,629 mln zł brutto) 97 pkt. Po uwzględnionym przez KIO odwołaniu oferty będą ponownie przeanalizowane i może to oznaczać nawet zmianę zwycięscy tego kontraktu. O wyborze decydują cena (95%) oraz doświadczenie kierownika (5%). Ocena drugiego kryterium była przedmiotem odwołania i zostanie ponownie przeanalizowana.

Przebieg trasy odcinka do Dworca Zachodniego

Nowa trasa tramwajowa o długości około 1,6 km będzie się zaczynać pod Dworcem Warszawa Zachodnia. Powstanie tam podziemny przystanek, który zostanie połączony z przejściem podziemnym i dworcem kolejowym. Tramwaj pojedzie tunelem (o łącznej długości około 500 metrów) pod parkiem Pięciu Sióstr. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - w pobliżu ul. Szczęśliwickiej. Następnie trasa pobiegnie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ulicy Grójeckiej, gdzie znajdzie się węzeł rozjazdowy, pozwalający tramwajom skręcać w kierunku centrum, Okęcia lub pętli Banacha.

Schemat planowanej trasy
Planowany przebieg trasy do Dworca ZachodniegoUM Warszawa

Podziemny przystanek przypominać będzie stacje metra. Różnił się będzie od nich wysokością peronów (podłoga w tramwajach jest niżej niż w pociągach metra). Perony tramwajowe będą bardzo blisko peronów kolejki WKD – na poziomie -2. Dzięki ruchomym schodom i windom pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz, w celu przesiadki z tramwaju do pociągu. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2024 i 2025. Ponowny wybór wykonawcy może nieznacznie opóźnić cały proces.

od 7 lat
Wideo

iPolitycznie - Radosław Fogiel

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto