Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ograniczenie prędkości w stolicy funkcjonuje tylko w teorii? ZDM: w 2020 r. warszawiacy przyspieszyli za kierownicą

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
ZMD
W zeszłym roku - wzorem kilku poprzednich lat - Zarząd Dróg Miejskich dokonał pomiarów prędkości chwilowej samochodów. Z zebranych danych wynika, że warszawiacy przyspieszyli za kierownicą. Najczęściej za mocno naciskają pedał gazu na Puławskiej i Marsa oraz al. Zielenieckiej. Na pierwszej z wymienionych ulic podczas pomiaru aż 98,5 proc. samochodów w łamało przepisy. Szczegóły poniżej.

Ze względu na pandemię, pomiary prędkości chwilowej samochodów rozpoczęły się nie wiosną, a jesienią i trwały krócej - od 22 września do 19 listopada. Łączny czas badań, które ZDM wykonał w 65 lokalizacjach na terenie 17 dzielnic Warszawy, wyniósł 65 dni pomiarowych. Drogowcy zmierzyli prędkość 1,37 mln pojazdów na 207 analizowanych pasach ruchu.

Tylko 1,5 proc. kierowców dostosowało prędkość

''Najszybszym'' punktem okazała się ul. Puławska między węzłem Wyścigi a skrzyżowaniem z ulicami Pileckiego i Poleczki. Średnia prędkość pojazdów w tym miejscu wyniosła 76,6 km/h. Pomiar wykazał, że tylko garstka kierowców jechała zgodnie z przepisami. Aż 98,5 proc. zarejestrowanych w trakcie badania samochodów poruszało się z prędkością większą niż dopuszczalna. 91,1 proc. aut przekroczyło tam prędkość o ponad 10 km/h, a niemal 15 proc. jechało ponad 90 km/h.

Ul. Puławska na tym odcinku może zachęcać do rozpędzania. Między ul. Pileckiego a ul. Wałbrzyską kierowców nie ograniczają światła. Nie jest to jednak odcinek w pełni bezkolizyjny – po drodze jest skrzyżowanie bez sygnalizacji z ul. Romera i węzeł z ul. Rzymowskiego, na którym wielu kierowców zmienia pas ruchu. Efekt? W ciągu 6 lat odnotowano tam 12 wypadków i co najmniej kilkanaście kolizji - wyliczają drogowcy.

Zobaczcie też:

Tragiczne statystyki wypadków w Warszawie. Co trzeci dzień m...

Drugim ''najszybszym'' punktem okazała się ul. Płochocińska w pobliżu wjazdu pod kompleks handlowy ''Marywilska 44'' (76,2 km/h średniej prędkości pojazdów), a trzecim - ul. Jagiellońska między przystankami ''Dyrekcja FSO'' i ''Budzińskiej-Tylickiej'' (75,5 km/h przy dopuszczalnej prędkości ''60'').

W 10 spośród 65 punktów pomiarowych ponad dwie trzecie kierowców przekraczało prędkość o ponad 10 km/h. W tej statystyce, poza Puławską, najgorzej wypadły ulice Marsa (83,8 proc.) i Sobieskiego (81,3 proc.) oraz al. Zieleniecka (80,4 proc.).

Zobaczcie też:

Umowa na fotoradary na moście Poniatowskiego podpisana. Pira...

Wyniki zeszłorocznych pomiarów prędkości w zestawieniu z danymi z lat 2017-2019 pokazują, że kierowcy przyśpieszyli za kierownicą. (...) W 2020 r. liczba przekraczających prędkość wzrosła do 62 proc. i stała się najwyższą od czterech lat. Na 1 mln 378 tys. 663 ''sprawdzone'' samochody aż 857 tys. 231 jechało zbyt szybko. 529 tys. 822 auta (38 proc.) przekroczyły prędkość o ponad 10 km/h - podsumowuje ZDM.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Giganci zatruwają świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto