Budowę południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki realizacyjne. Pierwszy odcinek, o długości około 4,6 km zakłada prace od węzła Puławska do ul. Przyczółkowej i zawiera budowę tunelu pod Ursynowem. Odcinek B, o długości ok. 7 km, planuje budowę od ul. Przyczółkowej do Wału Miedzeszyńskiego wraz z mostem przez Wisłę. Ostatni odcinek C, o długości ok. 8 km ma przebiegać od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Lubelskiej i zawiera budowę estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Łącznie w konkursie na budowę poszczególnych odcinków wpłynęło prawie czterdzieści wniosków. Do drugiego etapu wyłonieni zostaną wykonawcy o wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym, kadrowym i zdolności finansowej, określonych w zamówieniu. Wybór będzie uwarunkowany kryterium finansowym, ale też okresem gwarancji.
W ramach realizacji południowej obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska przewidziano budowę m.in. drogi ekspresowej dwujezdniowej z trzema pasami ruchuw każdą stronę, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę i estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Południowa Obwodnica Warszawy. Plany
Do tej pory oddano do ruchu 20 km południowej obwodnicy Warszawy. Od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja pochłonęła 4 mld zł.
Realizacja projektu planowana jest na lata 2015-2019.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?