Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pracownie multimedialne za 12 tys. zł. dla SP 20 i 22 we Włocławku

Znawca
Znawca
Wojciech Alabrudziński
Uczniowie z dwóch włocławskich szkół wywalczyli pracownie multimedialne w konkursie Tesco dla Szkół - "Ekomania Filmowania".

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 20 i Szkoły Podstawowej nr 22 we Włocławku znaleźli się w gronie 30 laureatów konkursu Tesco dla Szkół - "Ekomania Filmowania", zdobywając nowoczesne pracownie multimedialne o wartości 12 000 zł dla swoich szkół oraz przenośne odtwarzacze DVD dla siebie. Zwycięstwo zapewnili sobie nagrywając filmiki, w których pokazali, jak w prosty sposób dbają o środowisko w szkole, domu i swoim mieście.
Ekologiczne ekipy filmowe z Włocławka pokonały blisko 600 drużyn ze szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski. O ich zwycięstwie zadecydowali internauci oddając 8634 głosy na filmik przygotowany przez zespół "ekoziomki" ze Szkoły Podstawowej nr 20 oraz 9210 głosów na filmik autorstwa zespołu "ekomodnisie" ze Szkoły Podstawowej nr 22. W ciekawy sposób przedstawiają one proste, zielone rozwiązania, które każdy może stosować w swoim domu, aby chronić środowisko naturalne. Zwycięskie filmiki można zobaczyć na stronie www.tescodlaszkol.pl http://www.tescodlaszkol.pl.
Konkurs Tesco dla Szkół - "Ekomania Filmowania" był dla uczniów nietypową lekcją ekologii i świetną zabawą, która na pewno zapadnie im w pamięć. Podobnego zdania jest Bożena Promianowska, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 20: "Szkoła corocznie uczestniczy w konkursach organizowanych przez TESCO. Tym razem zainteresowała nas forma i tematyka konkursu, ponieważ w szkole działa koło multimedialne i koło ekologiczne. Dzięki udziałowi w konkursie nasi uczniowie mogli sprawdzić się w roli młodych filmowców i zrealizować własne pomysły." O zainteresowaniu formułą konkursu Tesco dla Szkół - "Ekomania Filmowania" świadczy także ogromne zaangażowanie uczniów w promocję przygotowanego przez nich ekofilmiku. "W realizację przedsięwzięcia zaangażował się nie tylko zespół projektowy wraz z opiekunem, ale cała społeczność szkolna - uczniowie, nauczyciele, pracownicy obsługi i administracji oraz rodzice. W historii tej szkoły nie było dotąd takiego poruszenia i wspólnego działania" - dodaje Maria Szparaga, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 22 we Włocławku.
Zwycięskie szkoły z Włocławka to dwie z 30 szkół w Polsce, które w tym roku wzbogacą się o pracownie multimedialne ufundowane przez Tesco. Pracownia multimedialna to nie tylko innowacyjny sposób prowadzenia lekcji, ale także rozwiązanie problemu ciężkich tornistrów, z którym boryka się większość polskich uczniów. Podczas lekcji odbywających się przy użyciu tego nowoczesnego sprzętu dydaktycznego, tradycyjne zeszyty i książki mogą być zastąpione przez elektroniczne podręczniki i edukacyjne programy multimedialne.
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 20 i Szkoły Podstawowej nr 22 we Włocławku wciąż są w grze i mają szansę na kolejną nagrodę. W II Etapie konkursu Tesco dla Szkół - "Ekomania Filmowania" -Jury Ekspertów wyróżni 3 filmiki. Ich autorzy zdobędą nagrodę Grand Prix - zagraniczną wycieczkę edukacyjną. Czy uczniowie z Włocławka pojadą na wymarzoną wyprawę? Wyniki głosowania Jury już pod koniec stycznia na www.tescodlaszkol.pl 
Iwona Stępień
O programie Tesco dla Szkół:
Program Tesco dla Szkół to organizowany przez firmę Tesco Polska od 8 lat program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne. W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno - sportowy dla w sumie 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 12 milionów złotych. Od dwóch lat program Tesco dla Szkół ukierunkowany jest na edukację ekologiczną dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz ich aktywizację poprzez promocję postaw obywatelskich. Jego ostatnia edycja miała formę ekologicznego konkursu filmowego Tesco dla Szkół - "Ekomania Filmowania". Zadanie konkursowe polegało na nakręceniu krótkiego ekofilmiku, prezentującego przyjazne środowisku rozwiązania. Uczestnicząc w programie dzieci uczą się doceniać i chronić bogactwo naturalne swojego regionu oraz rozumieć wagę proekologicznych zachowań dla zachowania środowiska naturalnego w skali całego globu.
O Tesco PolskaTesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych działającą na polskim rynku. Szyldem Tesco opatrzonych jest prawie 350 sklepów, do których należą zarówno hipermarkety, jak i małe osiedlowe supermarkety. Tesco Zatrudnia w Polsce ponad 27 000 pracowników i aktywnie przyczynia do gospodarczego rozwoju regionów inwestując w lokalne produkty i dostawców. Firma ceni sobie wysoko dobre relacje z lokalnymi społecznościami. W celu ich aktywizacji zorganizowała w tym roku już ponad 250 akcji dla swoich sąsiadów, takich jak festyny ekologiczne i festiwale recyklingu, zbiórki żywności i środków czystości dla powodzian oraz akcje wparcia dla lokalnych organizacji. Za jeden ze swoich najważniejszych priorytetów Tesco uważa troskę o środowisko naturalne. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych ekologicznych rozwiązań sklepy sieci są przyjazne dla otoczenia, dają swoim klientom dobry przykład troski o środowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto