Wśród kluczowych postulatów, które zostały uwzględnione, znalazły się zarówno te związane z infrastrukturą pieszo-rowerową, komunikacją publiczną, jak i rozwiązaniami drogowymi, m.in.: zachowanie ciągów rowerowych i możliwie największej liczby przejść dla pieszych, realizacja buspasów i wyznaczenie zastępczych zatok autobusowych, zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) przez stację PKP Służewiec (funkcjonuje od 4.09), poparcie założeń przetargowych miasta co do zbudowania „nakładki” umożliwiającej zawracanie tramwajów i kursowanie ul. Wołoską (funkcjonuje od 22.08).
Zobacz też: Remont Marynarskiej. Wielkie zmiany i utrudnienia na Domaniewskiej, Wołoskiej i Rzymowskiego [MAPKI]
Zachowano także przejezdność ul. Postępu w czasie trwania całej inwestycji (oprócz kilkudniowych zamknięć np. w czasie weekendów), uruchomiono prawoskręty z ul. Postępu w ul. Marynarską, zrealizowano 2 ronda turbinowe – na skrzyżowaniach Cybernetyki z Postępu i Wirażową, zapewniono lewoskręt z ul. Cybernetyki w Rzymowskiego, udrożniono lewoskręt na Rondzie Unii Europejskiej (jadąc z ul. Marynarskiej do ul. Wołoskiej) i wyznaczono dwa pasy na ul. Wołoskiej do skrętu w lewo w ul. Domaniewską.
Warto podkreślić, że również firmy obecne na Służewcu wdrażają ulepszenia, które pomogą przetrwać remont, wśród nich są m.in.: propagowanie wspólnych przejazdów (carpooling), wprowadzenie elastycznych godzin pracy, promowanie korzystania z komunikacji miejskiej. Wszystkie prace zakończą się we wrześniu 2018 roku. Koszt rozbudowy ul. Marynarskiej to ok. 50 mln zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?