Sprzedawcy odzieży, zabawek, mebli, zegarmistrzowie, kwiaciarze, właściciele lokali gastronomicznych, a nawet kwiaciarni otwierają sklepy internetowe i przenoszą część biznesu do sieci. Co roku kilkunastu drobnych przedsiębiorców z Grudziądza szuka swojego szczęścia i zbytu w internecie. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2011 roku grudziądzanie założyli lub przenieśli do sieci 13 podmiotów, a w ubiegłym roku 17 firm. Co ich skusiło?Nawet producenci sprzedają na www- Szukaliśmy alternatywnego i równoległego źródła dochodu. Skłonił nas do tego spadek obrotów - przyznaje Dariusz Długoński, właściciel firmy Agmat, hurtowni bielizny. - Już nawet producenci sprzedają bezpośrednio w sieci. Hurtownie też się tam przenoszą.Pan Dariusz bieliznę w sieci sprzedaje od dwóch lat. Podobnie jak Krzysztof Gerke, który handluje tam zegarkami.- Kupują ode mnie klienci z całej Polski. Właśnie wysłaliśmy nasze zegarki na Podhale - mówi grudziądzki zegarmistrz. - Prawdziwy internetowy boom w naszej branży rozpoczął się w 2009 i 2010 roku.Na taki boom, ale w branży gier planszowych, liczy Tomasz Weremi, który pomaga żonie w prowadzeniu sklepu „Zabawki Kubusia".- Niestety ten tradycyjny żona musi zamknąć - żałuje grudziądzanin. - Zmusiła nas do tego sytuacja w mieście. A szczególnie na Starówce. Odkąd powstała galeria Alfa ludzie przestali tu przychodzić i zaglądać do nas.Kilkadziesiąt metrów od ich sklepu funkcjonuje Nikodem Kotowski. Sprzedaje głównie odzież i buty sportowe. W branży internetowej jest już weteranem - sprzedaje od 7 lat.Szybciej towar schodzi- Dostać się do sieci jest łatwo. Ale utrzymać dużo trudniej. Konkurencja jest ogromna - przyznaje mężczyzna. - Z samego tradycyjnego sklepu w Grudziądzu trudno się utrzymać. To prawie niemożliwe. Oprócz dodatkowych pieniędzy, działalność w sieci ma jeszcze jeden plus. Można szybciej pozbyć się nadwyżek towaru.Kto jednak myśli, że internet od razu może przynieść złote góry, jest w błędzie.- Na początku wychodzi się na zero. Trzeba dużo pracy poświęcić, żeby coś osiągnąć - dodaje Dariusz Długoński. - Początkującym radziłbym poszukiwać i w końcu znaleźć taki produkt w swoim asortymencie, który spodoba się klientom w sieci.- Ważne jest także dobre wypozycjonowanie sklepu w internecie - dodaje Krzysztof Gerke. - Potem strona internetowa służy także jako reklama tradycyjnego sklepu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?