MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

PRZEŹMIEROWO - Kiermasz części do aut zagrożony

Robert Domżał
Kontrole na targowiskach w Przeźmierowie przeprowadzają policjanci, celnicy, pracownicy urzędu skarbowego, a także strażnicy gminni z Tarnowa Podgórnego - FOT. Szymon Siewior
Kontrole na targowiskach w Przeźmierowie przeprowadzają policjanci, celnicy, pracownicy urzędu skarbowego, a także strażnicy gminni z Tarnowa Podgórnego - FOT. Szymon Siewior
Od czerwca liczba klientów na kiermaszu w Przeźmierowie prowadzonym przez Automobilklub Wielkopolski spadła o połowę – twierdzą handlujący. Na sąsiednim kiermaszu „Ławica” sprzedający już około ...

Od czerwca liczba klientów na kiermaszu w Przeźmierowie prowadzonym przez Automobilklub Wielkopolski spadła o połowę – twierdzą handlujący. Na
sąsiednim kiermaszu „Ławica” sprzedający już około godz. 10 zamykają stoiska. Winę za ten stan rzeczy handlowcy zrzucają na internet i kryzys gospodarczy. Mniejsze zainteresowanie klientów potwierdzają zarządcy parkingów w okolicy kiermaszu.

Handlujący w Przeźmierowie obawiają się maja 2010 roku. Wtedy przestanie obowiązywać unijna dyrektywa GVO. Przewiduje ona, że właściciele warsztatów nie będący w sieci dilerskiej, muszą mieć dostęp do takich samych części jak autoryzowane stacje, czyli oryginalnych. Bez tego nie mogą zapewnić wysokiej jakości i konkurować z warsztatami autoryzowanymi. Jest w niej napisane, że nie jest konieczne, by napraw i przeglądów dokonywano tylko w warsztatach firmowych. Jednak koncerny motoryzacyjne chcą, by od 2010 roku naprawy aut były wykonywane wyłącznie częściami oryginalnymi.

Sprzedawcy z kiermaszu uważają, że klientowi nie można odbierać możliwości wyboru.
– Jesteśmy potrzebni tym, którzy jeżdżą starszymi samochodami. Nikt nie powinien zmuszać mnie jako użytkownika samochodu, jaką wybiorę część do naprawy: używaną czy nową, oryginalną czy zamiennik. Ludzie szukają zamienników, bo są tak dobre, jak te oryginalne i często pochodzą od tego samego wytwórcy co część oryginalna, a są dużo tańsze – mówi Beata Szamak, właścicielka jednego ze stoisk.

– Starych aut mamy w kraju tak dużo, że będzie co naprawiać i co rozbierać jeszcze przez parę lat – twierdzi Ryszard Pers, właściciel firmy zajmującej się między innymi sprzedażą części.
Czy części używane znikną z rynku? Jest szansa, że tak się nie stanie. Pozostaną w obrocie, jeśli będą mogły je sprzedawać firmy dzisiaj zajmujące się złomowaniem i recyklingiem pojazdów. Pozwoli to udokumentować pochodzenie tych części. Dzięki temu jednak udałoby się wyeliminować szarą strefę i ograniczyć kradzieże aut.

Więcej w dzisiejszym wydaniu Polska Głos Wielkopolski, lub [

www.prasa24.pl

](http://www.prasa24.pl)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto