Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Puławy doczekają się dokończenia obwodnicy

Redakcja
Hanna Bednarzewska
Wyznaczono termin składania ofert w przetargu na budowę dojazdu do mostu w Puławach. Koszt budowy II etapu obwodnicy łącznie z przygotowaniem projektu to ok. 350 mln złotych.

Na 2 września br. wyznaczono termin składania ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę dojazdu od istniejącego węzła Kurów Zachód na drodze ekspresowej S17 do przeprawy mostowej na Wiśle.Zaproszenia wysłano dotrzynastu firm, które w pierwszym etapie postępowania przetargowego złożyły wnioski o dopuszczenie do przetargu i przeszły pozytywnie weryfikację.- Obwodnica będzie budowana w systemie projektuj i buduj. Wykonawca w ciągu roku musi zaktualizować dokumentację i po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie prac drogowych będzie mógł rozpocząć roboty - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.Budowa dojazdu do mostu w Puławach stanowi trzecią część przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 Garwolin - Kurów na odcinku granica województwa mazowieckiego i lubelskiego. - W ramach budowy dojazdu od węzła Kurów-Zachód do mostu w Puławach o łącznej długości ok. 11,8 km zostanie dobudowana druga jezdnia do już istniejącej (na odcinku ok. 1,3 km) wraz z wiaduktem nad linią kolejową oraz odcinek nowej trasy (ok. 10,5 km). Powstaną m.in.: dwa węzły, dwa skrzyżowania na prawe skręty (wjazd/zjazd na/z drogę ekspresową), cztery wiadukty drogowe, trzy mosty w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego - wylicza Nalewajko.Inwestycja ma być zrealizowana w czasie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. II etap obwodnicy Puław połączy nowy most na Wiśle z drogą ekspresową S17 na węźle Kurów-Zachód. Odcinek liczy około 12 km.Zwycięzca wyłoniony wprzetargu na wykonanie drogi będzie zobowiązany dobudować drugą nitkę jezdni na długości 1,3 kilometra za mostem w kierunku Zakładów Azotowych Puławy. Pozostała część odcinka będzie poprowadzona nową wytyczoną trasą. W ciągu roku od podpisania umowy wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany i uzyskać zezwolenia na prowadzenie prac. Inwestycja ma powstać pod koniec 2017 roku lub w połowie 2018 - w zależności od deklaracji dotyczącej zakończenia budowy.W Puławach i okolicachkrzyżuje się 5 bardzo istotnych ciągów komunikacyjnych, którymi można wjechać na teren województwa. II etap obwodnicy jest niezbędny, aby usprawnić przejazd z Lublina do Radomia przez Puławy drogą nr 12, w której ciągu leży obwodnica Puław.Budowa II etapu obwodnicy Puław jest bardzo ważnym elementem przystosowania sieci najważniejszych dróg regionu do ciągle rosnącego natężenia ruchu ciężkiego transportu towarowego nie tylko dla relacji Lublin - Radom, ale także dla tranzytu przez Polskę do Niemiec i na Ukrainę. Stworzy ona dogodne połączenie przez kilka dróg: nadwiślankę dęblińską i kozienicką oraz drogę przez Radom.Natężenie ruchu na drodze krajowej nr 12 jest takie samo, jak na drodze nr 17. Docelowo będzie to droga ekspresowa, bo kierunek komunikacji drogowej z Lublina do Radomia może być alternatywą dojazdu do Warszawy, a zwłaszcza lewobrzeżnej części stolicy.Wybudowanie w 2008 roku nowego mostu na Wiśle i pierwszego etapu obwodnicy nie rozwiązuje sprawy tranzytu z ominięciem centrum Puław. Część tirów nadal korzysta ze starej trasy jadąc od strony Kurowa przez Końskowolę i dalej przez centrum miasta ulicami Lubelską i Partyzantów do nowego mostu na Wiśle. Przejazd przez centrum jest uciążliwy dla kierowców i mieszkańców, którzy narzekają na spaliny i hałas powodowany przez ciężarówki. Największe utrudnienie stanowi nadal węzeł drogowy Azoty, który jako główny łącznik strefy przemysłowej z miastem staje się nieprzejezdny w godzinach szczytu. Prowadzi tędy droga do puławskich Zakładów Azotowych, spółki Prozap, firmy Mostostal, Termochem, Instytutu Nawozów Sztucznych, Biowetu i Parku Naukowo--Technologicznego. Dopiero budowa II etapu przyniesie efekty i w pełni umożliwi korzystanie z nowego mostu i I etapu obwodnicy.Koszt budowy II etapu obwodnicy łącznie z przygotowaniem projektu oszacowano naokoło 350 mln zł.Hanna Bednarzewska Przebieg trasyA Obwodnica będzie biegła z Puław do miejscowości Sielce z ominięciem miejscowości Młynki.Od węzła Dęblińska zostanie dobudowana druga nitka jezdni. Na odcinku od nowego mostu aż do połączenia z drogą ekspresową S17 każda jezdnia będzie miała po dwa pasy ruchu. Dodatkowo powstaną dwa węzły umożliwiające dojazdy. Pierwszy w rejonie wyjazdu z Azotów w miejscu skrzyżowania z drogą prowadzącą z Puław do Żyrzyna. Drugi w Sielcach na połączeniu z drogą S17. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto