Nadal nieznany jest termin rozpoczęcia prac na Trasie Łazienkowskiej. Wiadukty podtrzymujące tą uczęszczaną arterie są w fatalnym stanie, bo nie były remontowane od momentu wybudowania Trasy w 1974 roku. Najpierw Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych kilkukrotnie przesuwał termin otwarcia ofert przetargowych. Ostatecznie oferty poznaliśmy w połowie lutego. Wtedy okazało się, że firmy startujące w przetargu zaproponowały stawki znacznie niższe stawki niż kosztorys założony przez ZMID.
Według ZMID, prace powinny pochłonąć 166 milionów złotych. Tymczasem najkorzystniejsza oferta złożoną przez firmęa Skanska opiewała na kwotę 87 milionów złotych. Oferty pozostałych 9 firm, które starowały w przetargu nie przekroczyły 124 milionów złotych.Jak się okazało, kilka innych firm które stanęły do przetargu, także zaoferowało podobnie niskie stawki.
Urzędnicy przystąpili więc do sprawdzenia dokumentów przetargowych, czy kosztorysy przesłane przez firmy nie są zaniżone.
- W przypadku gdy oferty mówią o kwocie, która jest niższa niż 70 proc. ceny z kosztorysu inwestorskiego, wówczas z mocy prawa jest to rażąco niska cena i należy poprosić oferentów o wyjaśnienie, tak abyśmy mieli gwarancję, że rzeczywiście w tej kwocie się zmieszczą - tłumaczy Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Okazało się, że wszystko się zgadza i firmy startujące w przetargu są w stanie wykonać remont w zaproponowanych kwotach. Dlatego ZMID może przystąpić do wyboru firmy, która wykona remont.
- Wybierzemy prawdopodobnie w niedługim czasie najkorzystniejszą ofertę. Natomiast podpisane umowy będzie zależne od tego, czy nie będzie odwołań od wyników przetargu - mówi Małgorzata Gajewska ze ZMID-u.
Kiedy ruszą prace?
Jeśli firmy nie będą się odwoływać od decyzji ZMID-u, umowa mogłaby zostać podpisana jeszcze w maju.
Po podpisaniu umowy wybrany wykonawca będzie miał 32 miesiące na realizację zadania. Zakres prac obejmie m.in. rozbiórkę istniejących wiaduktów, a następnie budowę nowych, bardziej wytrzymałych. Na przebudowanym fragmencie Trasy Łazienkowskiej o długości ok. 400 m, poza jezdniami, pojawią się obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.
Drogowcy zapewniają, że ruch na Trasie Łazienkowskiej ma być zachowany przez cały czas trwania inwestycji.
Zobaczcie też:
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?