Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Siemens pokazał nowe wagony Inspiro, które będą wozić pasażerów warszawskiego metra [ZDJĘCIA]

Andrzej Baranowski
1 mld 70 mln złotych kosztowało 210 wagonów, które stworzą 35 pociągów. Tabor trafi pod koniec roku do Warszawy. Właśnie ruszyła produkcja.

W Wiedeńskiej fabryce Siemensa rozpoczęto produkcję pierwszych dziesięciu składów, jakie zamówiło Warszawskie Metro. W przyszłym roku proces produkcyjny przeniesie się do Nowego Sącza. Tam swoją siedzibę ma Newag, jedna z największych polskich firm zajmujących się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego, partner Siemensa. Wagony przygotowywane dla Warszawy to nowy projekt Siemensa, noszący nazwę Inspiro.

Inspiro to najnowsze dzieło Siemensa. Warszawa będzie pierwszym miastem, do którego trafi. Liczące domyślnie 6 wagonów składy charakteryzuje nowoczesna technologia i atrakcyjny wygląd. - Lekka, aluminiowa struktura to jeden z czynników zapewniających mniejsze zużycie energii, a co za tym idzie mniejsze koszty użytkowania. Niski jest również poziom emisji dźwięków, a cała konstrukcja w 94,5 proc. nadaje się do recyklingu - zachwala producent.

Czytaj także: Budowa metra. Zmiany na pl. Powstańców Warszawy. Sprawdź utrudnienia

Jak przekonuje producent, nowe pociągi metra zapewnią Warszawie zupełnie nowy wizerunek. Futurystyczne wagony, stworzone przy współudziale projektantów z BMW, są jasne i przestronne. Układ krzesełek, jak i wiele innych szczegółów dotyczących wnętrza wagonu, to kwestia do konsultacji.Pochodząca z Niemiec firma współpracuje ze stowarzyszeniem Integracja, które ma zaopiniować niektóre rozwiązania z punktu widzenia osób niepełnosprawnych. Integracja wypowie się np. w sprawie poręczy, które producent proponuje w kształcie rozgałęziających się u góry drzewek.

Omówiona zostanie również instalacja podświetlenia drzwi. Siemens przewidział, że w licznych szerokich drzwiach wejściowych będą zamontowane diody. Problemem jest zużycie energii. - Każde urządzenie, które zwiększa pobór prądu jest urządzeniem niewskazanym – mówi Krzysztof Malawko, Rzecznik Metra Warszawskiego. Z kolei detale takie jak kolory siedzeń zostały ustalone przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie jeszcze przed podpisaniem umowy.

15 nowych składów będzie kursowało po pierwszej linii metra, pozostałe 20 jest przeznaczone na drugą linię. Testy rozpoczną się na jesieni. Dostawa do Polski nastąpi pod koniec roku. Umowa przewiduje zamówienie w przyszłości dodatkowych 17 pociągów.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto