Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stargard zamiast załatwiać sprawy przez internet stoi w kolejkach

Redakcja
Każdy dokument, który trafia do kancelarii urzędu miejskiego, jest skanowany i przesyłany do właściwego wydziału w formie elektronicznej. Sami mieszkańcy też mogą tą drogą przesyłać niektóre wnioski.
Każdy dokument, który trafia do kancelarii urzędu miejskiego, jest skanowany i przesyłany do właściwego wydziału w formie elektronicznej. Sami mieszkańcy też mogą tą drogą przesyłać niektóre wnioski. Wioletta Mordasiewicz
Nikłym zainteresowaniem cieszy się w Stargardzie możliwość załatwiania spraw przez internet. Miesięcznie jedna, czasem dwie osoby wysyłają do magistratu wnioski drogą elektroniczną. Do tej pory ledwie sto osób skorzystało z takiej możliwości.

- To wygodne, ale nie znam się tak dobrze na komputerze, jak bym chciała - mówi Zofia Jędrzejewska. - Chyba trzeba się będzie przełamać. Kilka kliknięć i sprawa byłaby załatwiona.
Bez konieczności stania w kolejce można między innymi złożyć wniosek o wpisanie do ewidencji działalności gospodarczej, starać się o zezwolenie na sprzedaż alkoholu czy wycinkę drzewa. W urzędzie miejskim zakończono właśnie projekt "E-Urząd przyjazna administracja". Kupiono nowoczesny sprzęt komputerowy i oprogramowanie. Projekt kosztował blisko 440 tys. zł, miasto dostało ok. 290 tys. zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
- Korzyści z tego, co już zrobiono, są ogromne - mówi Janusz Kmita, naczelnik wydziału informatycznego w urzędzie miejskim. - Każdą niemal sprawę można załatwić nie wychodząc z domu. To metoda łatwa, wygodna i bezpieczna.
Stargardzian odstraszają koszty. Aby móc załatwiać sprawy urzędowe przez internet trzeba mieć podpis elektroniczny. A zdobycie go kosztuje 250-280 zł.
- Drożyzna - komentują stargardzianie. - To powinno być tańsze, a najlepiej darmowe.
Sporo ludzi boi się nowości technicznych.
- Wolę osobiście stawić się w urzędzie - mówi stargardzianka Aleksandra Kosmańska. - Boję się komputera i internetu.
Informatyczne inwestycje przeprowadzone w urzędzie miejskim przyspieszą wydawanie decyzji. Szefowie wydziałów mogą na bieżąco sprawdzać co w danej sprawie urzędnik dotychczas zrobił.
- Na razie zachowywana jest forma papierowa dokumentów, ale niedługo zaczniemy z tego rezygnować - mówi Janusz Kmita. - Te elektroniczne zajmują mniej miejsca. Zeskanowane na krążku CD są lepiej zabezpieczone przed zniszczeniem i manipulacją. I można je odnaleźć w kilka zaledwie sekund.
Ratusz został połączony z magistratem 3-kilometrowym światłowodem. W obu budynkach zamontowano infomaty. Dzięki nim interesanci mogą na miejscu wejść na stronę internetową urzędu. Unowocześniono też biuro obsługi klienta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto