Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Studenci SGH zwycięzcami Online Marketing Challenge

Monikka
Monikka
Zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie został europejskim zwycięzcą organizowanego przez Google konkursu marketingu internetowego Online Marketing Challenge.

- W trakcie realizacji projektu każdy z nas przebywał w innym miejscu, więc nie mieliśmy możliwości spotkania, oprócz cotygodniowych konferencji na skypie. To zwycięstwo dowodzi, że przy odpowiednim zaangażowaniu nawet brak kontaktu fizycznego nie jest przeszkodą - mówi MM-ce Karol Milewski, jeden z członków zwycięzkiego zespołu.

Studenci z SGH - Agata Rundo, Karolina Szmit, Marta Grzymała, Tomasz Nowiński i Karol Milewski - przygotowali internetową kampanię firmy sprzedającej soczewki kontaktowe.

Praktyka czyni mistrza

Udział w konkursie Online Marketing Challenge odbywa się w ramach zajęć na uczelni i umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy internetowej. Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 dolarów z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords™.

Ich zadaniem było nawiązanie współpracy z lokalną firmą i opracowanie dla niej skutecznej kampanii marketingowej w internecie. Konieczne było przygotowanie strategii, przeprowadzenie kampanii, przeanalizowanie wyników i przedstawienie firmie rekomendacji działań w przyszłości.

Zespoły miały trzy tygodnie na zaprojektowanie i wdrożenie strategii, a następnie przesłanie raportu o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z autorytetów akademickich z renomowanych uczelni na świecie.

Specjalny algorytm Google stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także wartości konwersji i aktywności na stronie.

Internet dźwignią handlu?

- Udział w projekcie uświadomił nam, jak skutecznym i niedrogim narzędziem w dotarciu do klientów jest internet. Drużyna SGH przygotowała naprawdę efektywną kampanię. Dzięki niej zostaliśmy dostrzeżeni w internecie i zanotowaliśmy spory wzrost liczby odwiedzin, które często przekładały się na zakup - Jakub Jasiński, właściciel sklepu soczewki.me.

Jasiński dodaje, że obecnie jego sklep sprzedaje dużą część produktów przez internet. - Bardzo ciekawy był aspekt geotargetowania jednej z części kampanii, który pozwolił skupić się na przyciągnięciu klientów z Warszawy, gdzie działa salon optyczny i soczewki zamówione przez internet można odebrać osobiście - wyjaśnia Jasiński.

2187 zespołów z 57 krajów

Co konkretnie zadecydowało o przewadze studentów z SGH nad innymi uczestnikami konkursu? - Moim zdaniem, nasze najmocniejsze strony to systematyczność, szybkie wyciąganie wniosków z analizowanych danych oraz bardzo sprawny system raportowania - mówi Karol Milewski.

Konkurs Online Marketing Challenge jest obecnie jednym z największych na świecie konkursów uniwersyteckich. W tym roku w rywalizacji udział wzięło 2187 zespołów z 57 krajów. 12 miesięcy temu, w pierwszej edycji, 1607 zespołów reprezentowało 47 państw.

- Odnotowaliśmy zarówno wzrost liczby zespołów o 36 proc., jak i lepszą jakość zgłoszeń konkursowych. Wiele małych firm z całego świata w ciągu zaledwie trzech tygodni poprawiło swoją obecność w sieci. Mamy nadzieję, że wszyscy studenci uczestniczący w rywalizacji zdobyli nowe umiejętności w dziedzinie marketingu internetowego, które będą mogli wykorzystać po ukończeniu studiów - powiedział Lee Hunter, Product Marketing Manager, Google EMEA.

Nagrodą w konkursie jest wyjazd do głównej siedziby Google na Europę (Irlandia) oraz komputery MacBook dla każdego ze studentów. Ale sukces zwycięskiej drużyny został doceniony nie tylko przez Google. Karol właśnie zajmuje się optymalizacją kampanii internetowej firmy, dla której obecnie pracuje.

Zasady konkursu Online Marketing Challenge:

1. Wykładowcy podzielili studentów na grupy, które otrzymały darmowe kupony na reklamę w Google AdWords w kwocie będącej odpowiednikiem 200 USD (około 135 EUR).

2. Drużyny lub wykładowcy zapraszali do współpracy małą lub średnią firmę, zatrudniającą do 100 pracowników, która miała stronę internetową, ale nie korzystała aktualnie z programu AdWords. Każda grupa miała za zadanie współpracować z taką firmą przy zakładaniu konta i tworzeniu internetowej kampanii marketingowej.

3. W trakcie trzech tygodni trwania konkursu grupy optymalizowały i dopracowywały swoje kampanie. Do ich zadań należało nadesłanie dwóch raportów – jednego przed rozpoczęciem działań, a drugiego po zakończeniu kampanii. Zgłoszenia podlegały ocenie, a zwycięzców wybrano na podstawie sukcesu prowadzonej przez nich kampanii oraz jakości raportów.

4. Aby dać szansę udziału studentom z całego świata, czas trwania konkursu wyznaczono od 26 stycznia do 22 maja 2009 r. Poszczególne zespoły mogły wybrać trzy najbardziej odpowiadające im. kolejne tygodnie w tym okresie.

5. Specjalny algorytm Google stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także wartości konwersji i aktywności na stronie.

6. Następnie zgłoszenia 15 najlepszych zespołów poddano ostatecznej ocenie jury.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie konkursowej


Zobacz również:
Studenci PW laureatami konkursu Europejskiej Agencji Kosmicznej**
Studenci PW budują robota marsjańskiego
syMELator2 pomoże w szkoleniach pilotówStudenci ASP na "Bodies. The Exhibition"**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto