reklama

Targówek i Praga przesiadły się w metro. Blisko milion pasażerów więcej. Jest nowy rekord liczby podróżnych

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
Zaktualizowano 
ZTM Warszawa
Otwarcie kolejnych stacji II linii metra na Targówku i Pradze-Północ znacząco przełożyło się na wzrost liczby pasażerów. W ciągu miesiąca od inauguracji przedłużenia M2, linią przejechało ponad 4 miliony pasażerów. - To blisko milion więcej niż rok wcześniej, gdy podziemna kolej jeździła tylko do Dworca Wileńskiego - informuje stołeczny ratusz. Dalsza część artykułu poniżej.

"Metro wozi miliony". Padł nowy rekord

Stacje [b]Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka działają już od miesiąca. Jak przedłużenie II linii metra wpłynęło na liczbę pasażerów? Nie trzeba było czekać na kolejny rekord. Zarząd Transportu Miejskiego zebrał dane z bramek zliczających wejścia na stacje i porównał je z analogicznym okresem w zeszłym roku, gdy pociąg dojeżdżał tylko do stacji Dworzec Wileński. Rezultat? Okazuje się, że drugą nitką podziemnej kolei podróżowało milion pasażerów więcej, niż w roku 2018.

W opinii stołecznego ratusza i Zarządu Transportu Miejskiego - dłuższa trasa zachęciła mieszkańców do przesiadki do metra. Codziennie z linii M2 korzysta blisko 180 tysięcy pasażerów. Rekordową jak dotąd statystykę zanotowano 10 października.

Wtedy na stacje linii M2 weszło 178 514 osób. Rok wcześniej, 10 października 2018 r., było to 146 267 osób. W sumie, w pierwszym miesiącu kursowania pociągów metra na dłuższej trasie na stacje linii M2 weszło 4 035 691 osób - czytamy w raporcie miasta.

Najpopularniejsze stacje

Największą ilość pasażerów II linii metra niezmiennie notuje się na stacji Dworzec Wileński. Rekordowego 10 października skorzystało z niej prawie 30 tys. osób. W przypadku stacji otworzonych we wrześniu br. - najpopularniejszą stacją jest Trocka, z której w ciągu doby korzysta nawet 15 tys. osób.

Metro Szwedzka wśród opuszczonych budynków? Wkrótce okolica ...

Te liczby wyraźnie zmieniły się w ciągu miesiąca, bo po skierowaniu (od 30 września) autobusów z Białołęki i Targówka do stacji metra, liczba pasażerów na Trockiej wzrosła niemal dwukrotnie - wyjaśniają władze miasta.

Dane z bramek wejściowych pokazują również, że w drodze do kampusu przy Krakowskim Przedmieściu studenci chętnie wybierają metro. We wrześniu w dni powszednie na stację Nowy Świat-Uniwersytet wchodziło ok. 11-12 tys. osób, a w październiku ponad 17 tys.


Wideo

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
19 października, 17:34, Gość:

Co się dziwić gdy nie słuchając ludu, skracaja linie i przekierowują je na metro. Z Białołęki i Marek wszystko sunie teraz do tego g...a

Zgadzam sie w zupelnosci.Teraz zamiast 1 autobusem jechac 5 przystankow - 527 ,trzeba sie przesiadac kilka razy albo jechac 20 min dluzej 120 albo 160 ktore nadkladaja drogi przez objazd Targowka i dodatkowe przystanki.

G
Gość

Co się dziwić gdy nie słuchając ludu, skracaja linie i przekierowują je na metro. Z Białołęki i Marek wszystko sunie teraz do tego g...a

J
Ja

Najpierw zabierają autobusy a później ogłaszają sukces metra. Jak zwykle bez sensu. Czysta propaganda

L
Luizyt

A czym się tu zachwycać? Skoro poskracano linie autobusowe i praktycznie wszystkie skierowano do metra, jaki wybór pozostaje pasażerom? Przesiadać się do...metra, jedyna droga, alternatyw nie pozostawiono. Dla mnie to przykry powód do przesiadki i wydłużenie codziennej drogi z i do pracy o ok. 20 min w jedną stronę. Jeśli dodam, że jako osoba nie w pełni spawna fizycznie zmuszona byłam schodzić po schodach juz kilkakrotnie z powodu niedziałających w nowym metrze wind i kilku awarii w samym metrze, to robi mi się więcej niż przykro...Ot życie...

G
Gość
19 października, 10:41, Sor:

Co za bzdurne stwierdzenie.

Targówek i Praga musiały przesiąść się do metra bo nie ma alternatywy

Szczególnie dla 517 w kierunku Ursusa, Włoch, dw zachodniego,

Z Pragi z Starzyńskiego czy Hallera niema autobusu który jedzie do przy dw stadion i brak prawdziwie dogodnych przesiadek.

Zamiast szybciej jest wolniej z 4 dogodnymi przesiadkami.

Nie pozdrawiam ludzi odpowiedzialnych za nowe dogodne przesiadki niech was dunder świśnie.

19 października, 12:12, Gość:

Zgadzam się z tobą.

Dokładnie

G
Gość
19 października, 10:41, Sor:

Co za bzdurne stwierdzenie.

Targówek i Praga musiały przesiąść się do metra bo nie ma alternatywy

Szczególnie dla 517 w kierunku Ursusa, Włoch, dw zachodniego,

Z Pragi z Starzyńskiego czy Hallera niema autobusu który jedzie do przy dw stadion i brak prawdziwie dogodnych przesiadek.

Zamiast szybciej jest wolniej z 4 dogodnymi przesiadkami.

Nie pozdrawiam ludzi odpowiedzialnych za nowe dogodne przesiadki niech was dunder świśnie.

Zgadzam się z tobą.

S
SlaVistaPL

A wszystko dlatego, że ponad 80% linii kursujących po Targówku jeżdżą tylko do metra i z powrotem. Sam mieszkam na Targówku, ale na północno-wschodnich obrzeżach, więc wiem jak jest.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3