MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Tiry mają zakaz wjazdu do centrum Opola

Teraz Opole
Teraz Opole
Archiwum
Ratusz zamierza ograniczyć ruch ciężarówek w sercu miasta. Nowe przepisy będą obowiązywały, jak tylko MZD upora się oznakowaniem objętych zakazem ulic.

Według projektu, który ograniczy wjazd ciężarówek do centrum Opola, śródmieście zostało podzielone na trzy strefy. Każda z nich przeznaczona dla samochodów o określonej wadze: od 3,5 do 10 ton.Największy obszar został objęty ograniczeniami w ruchu dla pojazdów ważących więcej niż 3,5 t. Strefa obejmuje rejon ulic: Książąt Opolskich, część Krakowskiej, pl. Kopernika, Kościuszki, a także wyspę Pasiekę (z wyjątkiem Barlickiego). Pojazdy powyżej 3,5 t nie wjadą na ulice: Ks. Opolskich, Kominka, Konopnickiej, Baldego, Katedralną , Łangowskiego, Szpitalną, Koraszewskego, Staromiejską, Malczewskiego, Krupniczą, Osmańczyka, Krawiecką, Św. Wojciecha, Franciszkańską, Muzealną, Minorytów, Zwierzyniecką, pl. Wolności, Sempołowskiej, Żwirki i Wigury, Powolnego, Krakowską, Kościuszki, pl. Daszyńskiego, Targową, Dubois, Orzeszkowej i Pasiekę (oprócz Barlickiego).Zakaz powyżej 10 ton to ulice: Reymonta, Ozimska (od ul. Reymonta do ul. Kołłątaja), Kołłątaja i 1 Maja (od ul. Kołłątaja w kierunku ul. Reymonta). Samochody o masie do 10 ton nie wjadą na ulice: Kołłątaja, Reymonta i część 1 Maja.- Wszystkie zaproponowane w projekcie rozwiązania zostały już zaakceptowane przez drogowców i policję - mówi Alina Pawlicka-Mamczura, rzecznik opolskiego ratusza. - Zostaną one wprowadzone z początkiem roku - o ile pogoda pozwoli na zamontowanie znaków wyznaczających kolejne strefy - dodaje.Kto będzie przestrzegał, by tiry i ciężarówki poruszały się tylko wyznaczonymi dla nich drogami?- Policja i straż miejska - odpowiada rzecznik.Zakaz powyżej 5 ton to ulice: Piastowska, Barlickiego, Korfantego, 1 Maja, Armii Krajowej; wydzielono także niewielką część Opola, do której wstęp ze względu na bardzo ciasną zabudowę będą miały tylko pojazdy do 2,5 tony.To ulice: Ostrówek, Zamkowa, rejon Podgórnej, Studziennej i Piwnej.Ratusz tłumaczy, że zmiany w ruchu są podyktowane względami bezpieczeństwa.- Sporo ulic jest wąskich i krętych. To nie miejsce, do którego wjeżdżać powinny tiry. Dowodem tego był np. wypadek na ul. Reymonta z początku grudnia - mówi rzecznik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto