Veturilo cofnęło się o 5 lat. Start nowego sezonu już 1 marca
- Start nowego sezonu Veturilo zaplanowany jest tradycyjnie na 1 marca. Operator systemu, firma Nextbike Polska, rozpoczął już rozwożenie rowerów po całej Warszawie. Z budżetu miasta zostanie sfinansowanych 300 stacji rowerów miejskich. Oprócz tego, tak jak dotychczas, dostępne będą osobne stacje zawierające rowery ze wspomaganiem elektrycznym (10 stacji) i dziecięce (6 stacji). Łącznie do dyspozycji będzie dokładnie 4560 rowerów - przekazał Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.
Choć drogowcy chwalą się, że Warszawski Rower Publiczny pozostaje jednym z największych w Europie, w tym roku z pewnością nie padnie rekord liczby wypożyczeń. Nadchodzący sezon jest bowiem etapem "pomostowym" w oczekiwaniu na modernizację i rozbudowę całego systemu. Tej wiosny za system odpowiadać będzie stołeczny ratusz. Jak wskazuje ZDM - w ramach nowej jednorocznej umowy z operatorem liczba rowerów i stacji finansowanych przez Warszawę wróci do poziomu z 2016 roku. W oparciu o dane statystyczne zmienione zostaną także lokalizacje wybranych stacji.
- Pandemia koronawirusa odroczyła w czasie ambitny plan modernizacji i rozbudowy Veturilo. Z podobnymi problemami borykają się również inne polskie miasta. W Warszawie pierwotna koncepcja, poprzedzona szczegółowymi analizami, szerokimi konsultacjami i dialogiem technicznym, zakładała ponad 500 stacji i blisko 6,5 tysiąca rowerów oraz wiele nowości i usprawnień. Ostatecznie w tym sezonie wyjątkowo realizujemy wariant pomostowy, który wymaga pewnych oszczędności i ograniczeń. Na szczęście w stolicy udało się utrzymać ciągłość funkcjonowania roweru publicznego, który stanowi ważne ogniwo systemu transportowego. Nie obędzie się jednak bez pewnych zmian - wyjaśnia ZDM.
Następujące stacje zmieniły swoją lokalizację, a część z nich również nazwę:
- Abrahama – Kapelanów AK na Bora-Komorowskiego – Abrahama
nowa lokalizacja: 52°13’35.2″N 21°05’01.0″E - Afrykańska – Egipska – zmiana lokalizacji w obrębie skrzyżowania, bez zmiany nazwy
nowa lokalizacja: 52°13’30.5″N 21°04’16.7″E - Bracka – Krucza na Aleje Jerozolimskie – Krucza
nowa lokalizacja: 52°13’51.8″N 21°01’00.4″E - Bora-Komorowskiego – Umińskiego na Bora Komorowskiego – Fieldorfa “Nila”
nowa lokalizacja: 52°13’33.6″N 21°05’35.8″E - park Bródnowski (Veturilko) – zmiana lokalizacji w obrębie parku, bez zmiany nazwy
nowa lokalizacja: 52°17’32.6″N 21°02’25.9″E - Jana Olbrachta – Antka Rozpylacza na Redutowa – Pustola
nowa lokalizacja: 52°14’00.9″N 20°56’27.2″E - Klaudyny – Rudzka na Marymoncka – Podleśna
nowa lokalizacja: 52°16’51.6″N 20°57’32.1″E - metro Rondo Daszyńskiego – zmiana lokalizacji w obrębie ronda, bez zmiany nazwy
nowa lokalizacja: 52°13’46.9″N 20°58’59.6″E - Potocka – OSiR Żoliborz na Potocka – Gwiaździsta
nowa lokalizacja: 52°16’44.7″N 20°59’15.6″E - Romera – Pięciolinii na Nowoursynowska – Ciszewskiego
nowa lokalizacja: 52°09’32.3″N 21°03’04.0″E - Skarbka z Gór – Magiczna na Świderska – Świętosławskiego
nowa lokalizacja: 52°19’00.3″N 20°57’06.2″E - al. “Solidarności” – Szwedzka na Metro Szwedzka
nowa lokalizacja: 52°15’45.6″N 21°02’40.1″E - al. Stanów Zjednoczonych – Ostrobramska – zmiana lokalizacji w obrębie skrzyżowania, bez zmiany nazwy
nowa lokalizacja: 52°14’08.8″N 21°04’49.1″E - plac Szembeka – zmiana lokalizacji w obrębie skrzyżowania, bez zmiany nazwy, zmiana tymczasowa, planowany jest powrót stacji do pierwotnej lokalizacji na placu
nowa lokalizacja: 52°14’33.7″N 21°06’09.1″E
Zmiany w Śródmieściu:
- Krakowskie Przedmieście – Traugutta – zmniejszenie stacji, demontaż jednego z dwóch terminali
- Plac Politechniki – zmniejszenie stacji, demontaż jednego z dwóch terminali
- Ordynacka – Uniwersytet Medyczny – likwidacja stacji
- Pałac Kultury i Nauki – likwidacja stacji
- Aleja Armii Ludowej – Rektorska – likwidacja stacji
Likwidacja stacji na Bemowie:
- Człuchowska – Rozłogi
- Park Górczewska
- Powstańców Śląskich – Wrocławska
- Lazurowa – Sternicza
- Radiowa – Wrocławska
- Urbanowicza – Kocjana
Likwidacja stacji na Bielanach:
- Arkuszowa
- Bogusławskiego – Rodziny Połanieckich
- Kochanowskiego – Galla Anonima
- Marymoncka – Przy Agorze
- Park Kępa Potocka
- al. Reymonta – Broniewskiego
- Wólczyńska – Wolumen
- Wólczyńska – Conrada
Likwidacja stacji na Ochocie:
- PKP Żwirki i Wigury
- Rondo Zesłańców Syberyjskich
Likwidacja stacji w Rembertowie:
- Komandosów – Niedziałkowskiego
- Niepołomicka – Chełmżyńska
- Paderewskiego – Czwartaków
- PKP Rembertów – Cyrulików
- PKP Rembertów – Marsa
- Rondo Fieldorfa “Nila”
Likwidacja stacji na Targówku:
- Łabiszyńska – OSiR Targówek
Likwidacja stacji na Ursynowie:
- al. KEN – Przy Bażantarni
Likwidacja stacji w Wilanowie:
- Opieńki – Maślaków
- Park Kultury w Powsinie
- Przyczółkowa – Ptysiowa
- al. Rzeczypospolitej – oś. Królewska
- Sobieskiego – Nałęczowska
Likwidacja stacji we Włochach:
- Kleszczowa – Krańcowa
- Dodatkowo uruchomionych będzie za to kilkanaście stacji sponsorskich, czyli ogólnodostępnych, ale sfinansowanych przez prywatne firmy (np. parki biurowe lub centra handlowe). Dobrze znanym przykładem stacji sponsorskiej, jest niezwykle popularna stacja przy centrum handlowym Westfield Arkadia (30,5 tys. wypożyczeń w 2020 roku). Cały czas trwa pozyskiwanie przez firmę Nextbike nowych partnerów do tego projektu. Oznacza to, że niewykluczone jest uruchomienie wiosną na takich zasadach kolejnych wypożyczalni. Każda z nich zwiększa również oczywiście całkowitą pulę rowerów dostępnych w systemie - tłumaczy ZDM.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?