MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Węzeł „Żelazna" nabiera kształtów. Odsłaniamy tajemnice tej inwestycji (zdjęcia)

redakcja
redakcja
Na tych trzech filarach będzie się wspierał północy wiadukt, którym będzie można pojechać na wprost w stronę Herbów albo zjechać w Zagnańską.
Na tych trzech filarach będzie się wspierał północy wiadukt, którym będzie można pojechać na wprost w stronę Herbów albo zjechać w Zagnańską. redakcja
Wiadukty, tunele, ekrany i nowe jezdnie – odsłaniamy tajemnice najważniejszej inwestycji drogowej ostatnich lat w Kielcach

Węzeł „Żelazna" w Kielcach prawie po roku budowy nabrał wyraźnych kształtów. Można zobaczyć jeden z wiaduktów, fragment tunelu dla samochodów, czy nowy odcinek ulicy Żelaznej.Kielczanie mogą być przekonani, że inwestycja idzie bardzo wolno, ponieważ na od story 1- Maja, skąd widać ją najlepiej niewiele się dzieje. Ale wystarczy dostać się dalej w stronę ulicy Mielczarskiego i Zagnańskiej, aby ujrzeć ogrom prac.BETON LAŁ SIĘ NON STOPW centrum inwestycji, czyli na skrzyżowaniu Żelaznej i 1- Maja stoi już nowy wiadukt z dwoma pasami ruchu. Do jego budowy użyto ponad 300 tysięcy metrów sześciennych betonu. – Masa musiała być wylewana bez przerwy, trwało to ponad 24 godziny. To zapewniło powstanie jednolitej konstrukcji, bez łączeń, co wpłynie na trwałość wiaduktu. Beton jest najlepszej jakości i super odlany - zapewnia Eugeniusz Zalewa przedstawiciel inżyniera kontraktu inwestycji.Przy wiadukcie, od strony ulicy Mielczarskiego widać mur, to elementy łącznicy, która umożliwi zjechanie w ulicę Żelazną. Taka sama powstaje po drugiej stronie, do ulicy Zagnańskiej.Z boku wiaduktu, z ziemi wystają trzy filary. Na nich zostanie posadowiony drugi wiadukt, północy. Są już zrobione także jego przyczółki. Ten obiekt będzie potężniejszy od południowego o jeden pas ruch. W pobliżu widać inną betonową konstrukcję. To tunel dla kierowców, który jest prowadzony pod wiaduktami w ulicy 1- Maja. Umożliwi on dojazd do kościoła i ulicy 1- Maja mieszkańcom ulicy Stolarskiej, Krzywej a także starego odcinka ulicy Zagnańskiej. Obecna ulica Zagnańska nie będzie miała bezpośredniego połączenia z 1- Maja.TRZY TUNELENa wysokości przychodni w Polmo SHL widać wejście do tunelu dla pieszych, który jest budowany dla pracowników zakładu i mieszkańców okolicznych ulic. Pozwoli na przejście pod dwoma jezdniami nowej ulicy Zagnańskiej, na których ruch pieszy nie jest przewidziany. Tunel będzie miał 27 metrów długości. Ulica Żelazna została już przedłużona i dwie jezdnie prowadzą do ulicy 1- Maja i nowych wiaduktów. Leży na nich pierwsza warstwa asfaltu. Wkrótce rozpocznie się budowa chodników.Od strony ronda Gustawa Herlinga Grudzińskiego prace są najmniej zaawansowane, ponieważ był problem z wysokim poziomem wód gruntowych. Skarpy przy kościele i hotelu wymagają dodatkowego wzmocnienia stalowymi elementami, jak również wykopy, w których prace będą prowadzone.– Jest gotowy projekt zabezpieczeń i lada dzień zaczniemy wbijać w grunt koło hotelu specjalne elementy, które już leżą na placu budowy. W kwietniu planujemy zacząć budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów, który połączy ulicę Czarnowską i Okrzei. Będzie miał około 100 metrów długości i powstanie na głębokości 8 metrów. Bardzo ciekawie zapowiada się budowa kolejnego tunelu, pod ulicą IX Wieków Kielc, który będzie prowadzony równolegle do Silnicy, ale rzeki nie będziemy przesuwać, choć może się tak wydawać kielczanom obserwującym budowę – śmieje się Jan Liberski, inspektor nadzoru z Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.Grunt pod tymi tunelami wymaga specjalnego wzmocnienia. Po jednym powstanie gruba warstwa betonu a pod drugim zostanie wybrana ziemia na głębokości 1,5 metra i zastąpiona piachem.ŚWIĘTY WRÓCIUspakajamy kielczan, że figurka świętego Nepomucena, która stała przy ulicy 1- Maja i została rozebrana, będzie ustawiona w pobliżu kościoła Świętego Krzyża. W ramach inwestycji powstanie ponad 3 kilometry dwujezdniowych dróg. Wzdłuż wszystkich nowych ulic będą zamontowane ekrany akustyczne o wysokości 6 metrów. Prawie wszystkie będą ciemne.Prace mają kosztować 99 milionów złotych, drugie tyle miasto wypłaci właścicielom za grunty przejęte pod inwestycję. Węzeł ma być gotowy w sierpniu 2013 roku. Jeszcze w tym roku, późną jesienią drogowcy chcą oddać do ruchu fragment węzła. Będzie można przejechać ulicą 1- Maja w stronę nowych wiaduktów i nowy odcinkiem ulicy Żelaznej w stronę dworca kolejowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Węzeł „Żelazna" nabiera kształtów. Odsłaniamy tajemnice tej inwestycji (zdjęcia) - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto