MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Po 30 latach znów pojedziemy pociągiem z Ostrowi Mazowieckiej do Warszawy. PKP zapowiada nową inwestycję

Mateusz Łuba
Mateusz Łuba
PKP zapowiada budowę linii Ostrów Mazowiecka - Małkinia.
PKP zapowiada budowę linii Ostrów Mazowiecka - Małkinia. Szymon Starnawski
Mieszkańcy północnego Mazowsza zyskają wygodną komunikację z Warszawą. Po ponad trzech dekadach planowane jest przywrócenie ruchu pasażerskiego na trasie Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Na nową inwestycję PKP przeznaczyło 250 mln zł. Powstanie ona w ramach programu Kolej Plus.

Pociągi wrócą tu po 30 latach

Polskie Linie Kolejowe chcą wznowić ruch pasażerski z Ostrowi Mazowieckiej do Warszawy. Dojazd pociągów do miasta jest ograniczony, ponieważ dojeżdżają one do sąsiedniej Małkini - skąd do Ostrowi trzeba pokonać jeszcze 17 km. Na ten moment z miejscowości można dojechać do stolicy za pomocą usług firm przewozowych lub samochodem, korzystając z europejskiej trasy E67.

Jak donosi biuro prasowe PKP - podpisano właśnie umowę za ponad 250 mln zł. Budowa linii Ostrów Mazowiecka - Małkinia rozpocznie się od przygotowania dokumentacji projektowej. Z kolei w 2027 r., po uzyskaniu niezbędnych zgód administracyjnych, rozpoczną się roboty budowalne na 20-kilometrowym odcinku kolejowym. Cała trasa zostanie poddana elektryfikacji.

Na trasie Ostrów Mazowiecka – Małkinia zbudowane zostaną trzy nowe przystanki - Ostrów Mazowiecka Południe, Niegowiec i Błędnica. Odbudowane zostaną też perony na stacji w Ostrowi Mazowieckiej oraz na przystankach Ostrów Mazowiecka Miasto i Biel. Dzięki temu mieszkańcy północnego Mazowsza zyskają wygodny dojazd do stolicy.

Cała inwestycja zostanie przeprowadza w ramach programu Kolej Plus. Prace będą prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zaś dokumentację wykona firma Track Tec Construction.

Mazowsze – wszystkie umowy z Programu Kolej Plus

Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus to wieloletni program rządowy ustanowiony na lata 2019–2029. Jego celem jest eliminowanie wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców Polski w drodze uzupełniania sieci kolejowej o nowe połączenia, przede wszystkim zapewniające pasażerom dostęp do komunikacji międzywojewódzkiej. Program dotyczy głównie miejscowości liczących powyżej 10 000 mieszkańców, nie mających dostępu do kolei pasażerskiej albo towarowej.

Program Kolej Plus w województwie mazowieckim obejmuje cztery projekty.

Oprócz modernizacji linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka - Małkinia, zaplanowano rewitalizację linii kolejowej Sokołów Podlaski – Siedlce oraz projekt dokumentacyjny dla budowy linii kolejowej Zegrze - Przasnysz, jako realizacja szlaku Kolei Północnego Mazowsza. Mieszkańcy Kozienic i okolic zyskają także lepszy dostęp do kolei dzięki budowie nowej ok. 23 km linii kolejowej Świerże Górne – Dobieszyn, łączącej linię kolejową Janików - Świerże Górne (nr 77) z linią kolejową Warszawa Zachodnia – Radom Główny – Kraków Główny (nr 8).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Od jutra strefa buforowa na granicy z Białorusią

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto