MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa linii M2 na Bemowie. Miasto informuje o postępach prac. Kiedy wiercenie tuneli?

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Pełną parą idą przygotowania do rozpoczęcia budowy tuneli na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. W specjalnej fabryce na Białołęce trwa właśnie produkcja elementów ogromnych pierścieni obudowy tunelu, które zostaną ułożone pod ziemią przez maszyny drążące.
Pełną parą idą przygotowania do rozpoczęcia budowy tuneli na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. W specjalnej fabryce na Białołęce trwa właśnie produkcja elementów ogromnych pierścieni obudowy tunelu, które zostaną ułożone pod ziemią przez maszyny drążące. UM Warszawa
Trwają obecnie przygotowania do rozpoczęcia wiercenia tuneli na ostatnim odcinku drugiej linii metra na warszawskim Bemowie. Stołeczny ratusz przekazał, że w specjalnej fabryce na Białołęce trwa właśnie produkcja elementów ogromnych pierścieni obudowy tunelu, które zostaną ułożone pod ziemią przez maszyny drążące.

Budowa metra na Bemowie. Tarcze wkrótce będą gotowe

Stołeczny ratusz poinformował o postępach prac na budowie metra na Bemowie. Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia budowy tuneli. Jednak zanim na ostatnim odcinku M2 na Karolinie rozpoczną się tego typu prace, najpierw muszą powstać elementy zbrojenia. Niedawno rozpoczęła się produkcja tych części, które odpowiednio przycinane i zespawane tworzą następnie półokrągłą wewnętrzną konstrukcję tubingu.

- Takie zbrojenie, w formie łuku, umieszczane jest na wózku, gdzie – jak na taśmie produkcyjnej – trafia pod urządzenie, które zalewa je betonem. Następnie element obudowy poddawany jest zagęszczaniu, wygładzeniu i przechodzi obróbkę cieplną. Tak przygotowana forma musi jeszcze odleżeć, by beton dojrzał, aby później – połączona z podobnym półokręgami – mogła stworzyć cały pierścień - wyjaśnia Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.

Chodzi o dużą konstrukcję, której średnica ma blisko 6,5 m.

Kiedy początek drążenia?

- To właśnie nimi wykładane będą, krok po kroku, tunele ostatniego odcinka linii M2. Łącznie takich pierścieni będzie blisko 3800. Na razie gotowych jest około 80 sztuk. Docelowo składowane będą na budowie przy przyszłej stacji Karolin, gdzie znajduje się szyb startowy dla tarcz TBM - dodaje Anna Bartoń.

Samo drążenie tuneli przez maszyny TBM, czyli ogromne wiertła, ma rozpocząć się jeszcze w te wakacje. Oba tunele będą miały łącznie około 6,4 tysiąca metrów długości.

Przypomnijmy, że aktualnie trwa budowa odcinka na Bemowie, gdzie znajdą się trzy nowe stacje i zaplecze techniczne. Długość tego odcinka wynosi prawie 4 km. Jak informowaliśmy, stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Natomiast kilkaset metrów za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – stacja techniczno-postojowa Karolin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pierwszy trening polskich piłkarzy pod okiem 2500 kibiców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto