Wirtualny Asystent na Lotnisku Chopina, a dokładniej asystentka, jest pierwszym tego typu urządzeniem w Polsce i jednym z najnowocześniejszych w Europie. Podobne, nieco starsze, punkty można zobaczyć na największych światowych lotniskach, m.in. w Waszyngtonie, Bostonie, Londynie, Frankfurcie czy Edynburgu.
Z zewnątrz urządzenie przypomina standardowe stanowisko informacyjne, jednak zamiast pracowników obsługi na pytania pasażerów odpowiada wirtualny obraz młodej kobiety ubranej w kostium z logotypem Lotniska Chopina. Realistyczny obraz wyświetlany jest na specjalnym ekranie. Wirtualny Asystent utrzymuje z pasażerem kontakt wzrokowy, mruga oczami, uśmiecha się i porusza w czasie mówienia. - To wszystko sprawia, że pasażer może mieć wrażenie osobistego kontaktu z pracownikiem punktu informacji lotniskowej, a z daleka ciężko poznać, czy mamy do czynienia z żywym człowiekiem czy wirtualnym obrazem – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina i dodaje, że Wirtualny Asystent wzbudzą spore zaciekawienie pasażerów.
Czytaj także: Lotnisko Chopina z nowym rekordem. 10 mln pasażerów na Okęciu
Wirtualny Asystent wyjaśni pasażerom, m.in. jak korzystać z punktów odprawy samoobsługowej, jakie dokumenty są wymagane przy takiej odprawie i w jaki sposób szybko i sprawnie samodzielnie wydrukować kartę pokładową. – Jeśli pasażer będzie miał jakieś wątpliwości związane z zasadami odprawy, nie będzie musiał szukać już pracowników obsługi lotniska. Po naciśnięciu odpowiedniego guzika Wirtualny Asystent odpowie na wszystkie pytania związane z samoobsługową odprawą biletową. Odpowiedzi udzielane są w języku polskim lub angielskim – wyjaśnia Przemysław Przybylski.
Wirtualny Asystent na Lotnisku Chopina pomoże pasażerom w odprawie
- Uważamy, że rozwiązanie to jest niezwykle efektowne a dodatkowo ma wysoką wartość operacyjną. Awatar zachęca pasażerów do korzystania z kiosków samoobsługowej odprawy i przekonuje, że ich obsługa jest bardzo prosta. Pozwala to zwiększyć przepustowość odprawy biletowej oraz buduje wizerunek Lotniska Chopina jako portu korzystającego z najnowszych technologii - mówi Tomasz Prokopiuk kierownik Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina.
Jak zapowiadają władze portu lotniczego w przyszłości na Lotnisku Chopina może pojawić się więcej takich Wirtualnych Asystentów, m.in. w Strefie Kontroli Bezpieczeństwa. – Takie rozwiązanie odciąży pracowników portu, którzy do tej pory musieli ciągle odpowiadać na te same pytania. Teraz wszystkie podstawowe informacje przekaże pasażerom Wirtualny Asystent, który jest dostępny przez całą dobę – podkreśla rzecznik portu lotniczego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?