Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wirtualny Asystent na Lotnisku Chopina pomoże pasażerom w odprawie

Justyna Koszewska
Wirtualny Asystent pomoże pasażerom sprawnie przygotować się do odprawy
Wirtualny Asystent pomoże pasażerom sprawnie przygotować się do odprawy Fot. S. Puczen (materiały prasowe)
Pasażerowie warszawskiego portu lotniczego mogą od kilku dni skorzystać z pomocy Wirtualnego Asystenta, który wyjaśnia, jak sprawnie skorzystać z samoobsługowych punktów odprawy. Przeczytajcie, jak działa Wirtualny Asystent na Lotnisku Chopina!

Wirtualny Asystent na Lotnisku Chopina, a dokładniej asystentka, jest pierwszym tego typu urządzeniem w Polsce i jednym z najnowocześniejszych w Europie. Podobne, nieco starsze, punkty można zobaczyć na największych światowych lotniskach, m.in. w Waszyngtonie, Bostonie, Londynie, Frankfurcie czy Edynburgu.

Z zewnątrz urządzenie przypomina standardowe stanowisko informacyjne, jednak zamiast pracowników obsługi na pytania pasażerów odpowiada wirtualny obraz młodej kobiety ubranej w kostium z logotypem Lotniska Chopina. Realistyczny obraz wyświetlany jest na specjalnym ekranie. Wirtualny Asystent utrzymuje z pasażerem kontakt wzrokowy, mruga oczami, uśmiecha się i porusza w czasie mówienia. - To wszystko sprawia, że pasażer może mieć wrażenie osobistego kontaktu z pracownikiem punktu informacji lotniskowej, a z daleka ciężko poznać, czy mamy do czynienia z żywym człowiekiem czy wirtualnym obrazem – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina i dodaje, że Wirtualny Asystent wzbudzą spore zaciekawienie pasażerów.

Czytaj także: Lotnisko Chopina z nowym rekordem. 10 mln pasażerów na Okęciu

Wirtualny Asystent wyjaśni pasażerom, m.in. jak korzystać z punktów odprawy samoobsługowej, jakie dokumenty są wymagane przy takiej odprawie i w jaki sposób szybko i sprawnie samodzielnie wydrukować kartę pokładową. – Jeśli pasażer będzie miał jakieś wątpliwości związane z zasadami odprawy, nie będzie musiał szukać już pracowników obsługi lotniska. Po naciśnięciu odpowiedniego guzika Wirtualny Asystent odpowie na wszystkie pytania związane z samoobsługową odprawą biletową. Odpowiedzi udzielane są w języku polskim lub angielskim – wyjaśnia Przemysław Przybylski.

Wirtualny Asystent na Lotnisku Chopina pomoże pasażerom w odprawie

- Uważamy, że rozwiązanie to jest niezwykle efektowne a dodatkowo ma wysoką wartość operacyjną. Awatar zachęca pasażerów do korzystania z kiosków samoobsługowej odprawy i przekonuje, że ich obsługa jest bardzo prosta. Pozwala to zwiększyć przepustowość odprawy biletowej oraz buduje wizerunek Lotniska Chopina jako portu korzystającego z najnowszych technologii - mówi Tomasz Prokopiuk kierownik Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina.

Jak zapowiadają władze portu lotniczego w przyszłości na Lotnisku Chopina może pojawić się więcej takich Wirtualnych Asystentów, m.in. w Strefie Kontroli Bezpieczeństwa. – Takie rozwiązanie odciąży pracowników portu, którzy do tej pory musieli ciągle odpowiadać na te same pytania. Teraz wszystkie podstawowe informacje przekaże pasażerom Wirtualny Asystent, który jest dostępny przez całą dobę – podkreśla rzecznik portu lotniczego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto