Pasażerowie, którzy kupili i aktywowali bilety czasowe, krótko i długookresowe oraz te, które ulegają likwidacji, będą mogli z nich korzystać do końca terminu ich ważności. Jeśli przed wejściem w życie nowej taryfy zakodujemy na WKM dwa identyczne bilety, termin ważności pierwszego zostanie automatycznie przedłużony o 3, 7, 14, 30 lub 90 dni.
Po 16 sierpnia nie będzie już możliwości skasowania i aktywacji biletów czasowych i jednorazowych ze starej taryfy. Będą nas o tym informować komunikaty na kasownikach – przy próbie skasowania nieważnego biletu wyświetli się napis „poza dozwolonym terminem użycia”.
Jak czytamy na stronie www.ztm.waw.pl „Osoby legitymujące się nieważnym dokumentem przewozowym muszą się liczyć z konsekwencjami i koniecznością uiszczenia opłaty dodatkowej w wysokości 180 zł”.
Gdzie można zwrócić nieaktualne bilety kartonikowe? We wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, przez 6 miesięcy od wejścia w życie nowej taryfy. Bilety zakodowane na Karcie Miejskiej będzie można zwrócić w punktach przy ul. Żelaznej i stacji metra Świętokrzyska, a w soboty dodatkowo w punkcie na stacji metra Centrum.
Za zwroty biletów nieskasowanych nie zostanie pobrana żadna opłata. W przypadku biletów aktywowanych trzeba będzie uiścić opłatę manipulacyjną w wysokości 20 proc. wartości nominalnej biletu, nie więcej jednak niż 50 złotych. Po 10 lutego 2012, biletów nie będzie można już zwrócić.
Czytaj także: Remont Dźwigowej od piątku. Zobacz objazdy wytyczone przed ZTM
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?