Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Perypetie Syrenki i Chopina, czyli miasto promuje się animowanymi spotami

Rafał Babraj
Rafał Babraj
Warszawa ma nowy pomysł na promocję. W internecie już można ...
Warszawa ma nowy pomysł na promocję. W internecie już można ... screen "Pracowita Przyszłość" / youtube
Warszawa ma nowy pomysł na promocję. W Internecie już można oglądać 5 animowanych spotów, których bohaterami są najbardziej znane pomniki.

Filmy, które wypromują Warszawę w Europie


- Syrenka Warszawska i Fryderyk Chopin to symbole Warszawy, a ich pomniki to ważne i charakterystyczne punkty na mapie stolicy – mówi Bartosz Sztybor, scenarzysta spotów. - Jednak dopiero animowana forma pozwoliła pokazać, że te monumenty są nie tylko charakterystyczne, ale i mają charakter. Przedstawienie dowcipnych perypetii pomników Syrenki i Fryderyka Chopina ma na celu pokazanie tak innej, żywej strony tych skamieniałych figur, jak i innej strony Warszawy - dodał.

Do tej pory powstało pięć spotów. Trzy z nich "Skamieniały problem”, „Relaksująca przejażdżka” i „Pracowita przyszłość” powstały aby wspomóc Warszawę w zmaganiach o tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Zobacz: Europejska Stolica Kultury 2016: "Tak" dla Warszawy

Powstanie ich jednak więcej i będą odnosić się do bieżących wydarzeń, mających miejsce w stolicy. Niebawem do istniejących już spotów dołączy filmik poświęcony obchodzonemu rokowi Marii Skłodowskiej-Curie, a później dotyczący polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz Euro 2012.

- Lekki ton spotów jest sposobem na informowanie o rzeczach ważnych i doniosłych jak przygotowania do Euro czy objęcie przewodnictwa w UE. Ożywiliśmy staromiejską Syrenkę i Fryderyka, dwa z najbardziej rozpoznawalnych symboli Warszawy, a one w tym roku komentują szybko zmieniającą się wokół nas rzeczywistość – powiedział Andrzej Mańkowski zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta

Zobacz: Bielany to nie Żoliborz - dzielnica promuje się nowym filmem
Obsadę filmów uzupełniać będą jeszcze pojawiające się gościnnie pomniki m.in. Marii Skłodowskiej-Curie czy króla Zygmunta III Wazy. Spoty będą pokazywane w trakcie imprez i uroczystości oraz na targach i w kampaniach promocyjnych. Filmik "Trudne początki" mogą już oglądać goście 10 warszawskich hoteli, m.in. Intercontinental, Radisson, Polonia Palace czy Jan III Sobieski.

Pomysłodawcą filmów jest Przemysław „Trust” Truściński i Bartosz Sztybor. Są one dostępne w wersji polskiej z angielskimi napisami.


Zobacz również:
Żoliborz: nakręcił film o swojej dzielnicy i chce zostać radnym

Rapowali o matematyce, podbili internet i wygrali z resztą Polski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto