Warszawa Zachodnia przejdzie rewolucję. Nowoczesny dworzec z tramwajem w podziemiach [WIZUALIZACJE]

RedakcjaZaktualizowano 
Warszawa Zachodnia przejdzie rewolucję. Będzie najładniejszym stołecznym dworcem [WIZUALIZACJE] mat. pras.
Kolejarze szykują się do remontu dworca Warszawa Zachodnia. Stacja ma być nowoczesna i dobrze skomunikowana. Będzie jeszcze więcej peronów, a pod nimi znajdzie się przystanek tramwajowy.

Warszawa Zachodnia ma szansę stać się najładniejszym dworcem w stolicy. Kolejarze, którzy niedawno przenieśli się do nowej siedziby zlokalizowane tuż obok (kompleks West Station), planują wielką przebudowę stacji.

Zachodnia ma być przede wszystkim węzłem przesiadkowym. Poza pociągami i autobusami, dostosowany zostanie postój dla taksówek oraz miejsca dla rowerzystów i samochodów osobowych. Pod peronami ma znaleźć się linia tramwajowa, która będzie biegła aż do Wilanowa.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z partnerami szczegółowo przygotowują przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Dzisiaj dysponujemy „Koncepcją architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia”. W najbliższym czasie wybierzemy wykonawcę dokumentacji projektowej. Warszawa Zachodnia będzie multimodalnym węzłem komunikacyjnym. Pasażer będzie miał możliwość wygodnego i sprawnego łączenia kolei z komunikacją miejską – mówi Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przebudowa zacznie się w 2019 roku i potrwa dwa lata. Zachodnia będzie miała jeden peron więcej, a te już działające zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zmieni się przejście podziemne, w którym znajdą się kasy oraz poczekalnia, a także hala peronowa.

Dworzec ma posiadać akcenty nawiązujące do modernistycznej tradycji linii średnicowej, a z jednego z peronów będziemy mogli dotrzeć do „Stacji Muzeum” czyli placówki przygotowywanej przez kolejarzy na Woli.

PKP tłumaczy, że cała koncepcja przebudowy została wykonana w oparciu o badania. Wykorzystano m.in. mikrosymulacje ruchu pieszego, dlatego ciągi piesze mają być dostosowane do potrzeb dworca przez który przewija się 60 tys. osób dziennie. Docelowo Zachodnia ma przyjąć jeszcze więcej pasażerów (120 tys. w roku 2030), a pełną funkcjonalność uzyska po przebudowie linii średnicowej czyli za siedem lat.


Zobaczcie też: [Centrum Praskie Koneser. Za dwa lata powstanie nowe centrum Pragi

width="752" height="423" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen="">](http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/centrum-praskie-koneser-za-dwa-lata-powstanie-nowe-centrum,3919343,artgal,t,id,tm.html)

Wideo

Materiał oryginalny: Warszawa Zachodnia przejdzie rewolucję. Nowoczesny dworzec z tramwajem w podziemiach [WIZUALIZACJE] - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
A
Anonim

Zobaczymy czy idąc z okolic Armatniej na Tunelową dalej będzie mijało się smród, brud, ubóstwo i lazło po używanych torowiskach. Nie wiem czemu, ale taka droga istnieje na dworzec idąc od Prymasa do północnego wejścia na dworzec przez podziemie od strony Tunelowej.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3