Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny sezon ślizgawki w metrze. ZTM nie zamierza wymieniać niebezpiecznych listew, mimo że od ponad roku testuje nowe

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Krystian Dobuszyński
Problem śliskich listew na stacjach metra powraca co roku. Prowadnice ułatwiające poruszanie się po peronach osobom niewidomym wykonane są z gładkiego metalu, co nie jest problemem w ciepłych miesiącach, ale zimą i jesienią już tak. Gdy zaczyna bowiem padać śnieg lub deszcz, stają się niebezpieczne, ponieważ łatwo się poślizgnąć i doznać urazu. Pomimo licznych skarg, Zarząd Transportu Miejskiego nie zamierza na razie ich wymieniać. Szczegóły w artykule poniżej.

Na stacjach metra można wywinąć orła

Metalowe listwy na stacjach metra, które miały ułatwić poruszanie się niewidomym, okazały się problemem nie tylko dla nich, ale dla wszystkich pasażerów. Zaczęło się w 2017 roku na stacji metra Natolin. Na liniach prowadzących wywróciła się pasażerka, którą ze stacji zabrało pogotowie. Wypadek ten wywołał lawinę skarg podróżnych oraz apeli do Zarządu Transportu Miejskiego o wymianę niebezpiecznych listew. Przez deszcz lub śnieg, który w połączeniu ze stalą prowadnic daje efekt lodowiska, dużo osób złamało swoje kończyny, wybiło zęby lub po prostu zaliczyło bardzo bolesny upadek. Początkowo ZTM był głuchy na oburzone głosy pasażerów metra, ale w końcu się ugiął i testowo na dwóch ursynowskich stacjach zamontował inne rodzaje listew. Wszystko na nic.

Zobaczcie też:

Metro na Bemowo. Tak wygląda budowa dwóch nowych stacji z dr...

Testowanie nowych listew

Od sierpnia zeszłego roku ZTM testuje dwa modele prowadnic o dwóch różnych żłobieniach. Nowe listwy zostały zamontowane na dwóch ursynowskich stacjach metra Kabaty oraz Imielin. Jak podaje tvnwarszawa.pl, na Kabatach wymieniono 117 metrów linii prowadzących, natomiast na Imielinie prawie 73 metry prowadnic. Testy zakończyły się w sierpniu br. Udało się zgromadzić 148 odpowiedzi od pasażerów na pytanie które frezowanie wolą. 96 osób wybrało frezowanie typu A, 52 osób wskazało na B, a ZTM po namyśle nie wybrał żadnego wariantu i postanowił wykonać jeszcze jeden test.

Zobaczcie też:

Biletomatowy zamęt. 5 różnych automatów na jednej stacji. ''...

I jeszcze więcej testów...

Nowy test będzie polegał na zamontowaniu na stacji metra Młociny żółtych listew wykonanych z elementów żywicznych. Prowadnice mają pojawić się do końca roku, co oznacza, że tej zimy znowu musimy bardzo uważać, patrzeć pod nogi i najlepiej zaopatrzyć się w buty na antypoślizgowej podeszwie.

POLECAMY TEŻ:



od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto