Autostrada A2 Warszawa-Łódź z ośmioma pasami ruchu. GDDKiA ujawnia plany dotyczące rozbudowy drogi

Michał Skorupka
Michał Skorupka
Rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź - Warszawa. GDDKiA ujawnia plany
Rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź - Warszawa. GDDKiA ujawnia plany GDDKiA
Udostępnij:
Autostrada A2 na odcinku Łódź - Warszawa wkrótce zyska nowe pasy. Rozbudowa drogi, na którą od dłuższego czasu liczy wielu kierowców, będzie pierwszym w kraju projektem, realizowanym na tak dużą skalę pod ruchem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych właśnie podała szczegóły dotyczące inwestycji. Wiadomo już, że odbędzie się ona w systemie tradycyjnym.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w najnowszym komunikacie, że długo wyczekiwana przez kierowców rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź - Warszawa, będzie realizowana w systemie tradycyjnym.

Taki jest jeden z wniosków po przeprowadzonych w I kwartale br. konsultacjach rynkowych. Realizacja w tej formule pozwoli na optymalne przygotowanie się do budowy oraz ograniczenie ryzyka związanego z cenami materiałów i usług na rynku - informuje GDDKiA.

Rozbudowa autostrady A2 realizowana w systemie tradycyjnym

GDDKiA zapewnia, że realizacja przedsięwzięcia w systemie tradycyjnym zagwarantuje zarówno spójność rozwiązań projektowych, jak i optymalne przygotowanie się do podziału inwestycji na odcinki realizacyjne. Pozwoli jednocześnie potencjalnym wykonawcom na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i złożenie ofert, które będą uwzględniały przewidywalny poziom cen materiałów i usług oraz ewentualne ryzyka.

Obecnie głównym celem całej, szeroko rozumianej branży infrastrukturalnej jest utrzymanie płynności i stabilności rynku. Wybór takiej formuły realizacji inwestycji wpisuje się w ten cel i stanowi element szeregu działań podejmowanych przez GDDKiA w związku z aktualną sytuacją rynkową - czytamy w komunikacie.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dodaje, że system tradycyjny to także możliwość odpowiedniego zaplanowania organizacji całej budowy i kompleksowego zastosowania przyjętych rozwiązań technologicznych.

Przetarg w wakacje

GDDKiA informuje, że w pierwszej kolejności zostanie ogłoszony przetarg na przygotowanie kompletnego projektu budowlanego. Planowane do ogłoszenia już w wakacje postępowanie obejmie opracowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. - Dopiero później wyłonimy wykonawcę rozbudowy A2 - wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w komunikacie.

Rozbudowa autostrady pod ruchem to wielkie przedsięwzięcie, dlatego rozpoczęcie prac od przygotowania projektu pozwoli na zminimalizowanie ewentualnego ryzyka. Sama dokumentacja będzie dotyczyła rozwiązań technicznych dla rozbudowy A2 o dodatkowe pasy ruchu oraz działań usprawniających organizację ruchu na istniejącej sieci drogowej w czasie rozbudowy autostrady - informuje GDDKiA.

Rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź - Warszawa. GDDKiA ujawnia planyGDDKiA

Dodatkowe pasy na A2 Łódź - Warszawa

GDDKiA informuje, że poszerzenie autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu będzie pierwszym, na taką skalę, tego rodzaju projektem realizowanym pod ruchem. W miejscu szerokiego pasa zieleni pomiędzy jezdniami, na długości ok. 89 kilometrów, dobudowane zostaną dodatkowe pasy ruchu.

Opracowując dokumenty do planowanych zamówień, przeprowadziliśmy wstępne konsultacje rynkowe, by jak najlepiej przygotować się do przetargu. Tak aby czas realizacji inwestycji, dobór rozwiązań oraz również sama realizacja przebiegły jak najsprawniej. Kluczowa jest też minimalizacja utrudnień dla kierowców oraz zapewnienie optymalnych warunków bezpieczeństwa dla uczestników ruchu i pracowników wykonawcy. Rozmawialiśmy zarówno o kwestiach organizacyjnych związanych z prowadzeniem prac pod ruchem, wykorzystaniu destruktu, tunelach technicznych pod autostradą czy też zastosowaniu odnawialnych źródeł energii - informuje w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Docelowo trasa A2, od węzła Konotopa do węzła Pruszków będzie miała dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. GDDKiA zapewnia, że takie rozwiązanie zwiększy przepustowość trasy oraz ułatwi szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie