Zdecydowanie, bo o prawie 25 proc., wzrosły też przychody, które wyniosły 521 mln zł. Stało się tak dzięki sprzedaży większej ilości opon oraz podniesieniu ich cen. Na poprawę wyników szczególnie wpłynęły wzrost eksportu opon ciężarowych oraz wzrost popytu na rynku krajowym na opony do samochodów osobowych.
W porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 r. Dębica zwiększyła sprzedaż do podmiotów z grupy Goodyear o 19 proc. w segmencie opon do ciężarówek i o 8 proc. w segmencie ogumienia do pojazdów rolniczych. Ilość opon rolniczych sprzedanych do podmiotów niepowiązanych wzrosła jeszcze bardziej, bo aż o 34 proc., zaś opon osobowych i dostawczych o 7 proc. Przeciętne ceny uzyskane ze sprzedaży do podmiotów powiązanych wzrosły o 13 proc., a do niepowiązanych - o 7 proc.
- Widać, że rynek oponiarski wychodzi z kryzysu, co przekłada się na rosnącą sprzedaż naszych opon w Polsce i za granicą. Barierą pozostają wysokie ceny surowców, które wymusiły wzrost cen opon i ciągle pozostają zagrożeniem dla rentowności sprzedaży – komentuje Jacek Pryczek, prezes Firmy Oponiarskiej Dębica SA.
W pierwszym kwartale wartość sprzedaży eksportowej wyniosła 357,6 mln zł i stanowiła 68,6 proc. całości sprzedanych produktów. Wartość sprzedaży na rynek krajowy wyniosła 163,4 mln zł, z czego 54,8 proc. nabył Goodyear Dunlop Tires Polska.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?