Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa mostu na Pragę. Brzegi Wisły są już blisko połączenia. Przedostatni element konstrukcji został zamontowany

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Koszt przedsięwzięcia to 120 mln 961 tys. zł brutto.
Koszt przedsięwzięcia to 120 mln 961 tys. zł brutto. ZDM
Już niedługo nowy most pieszo-rowerowy połączy oba brzegi Wisły. Zarząd Dróg Miejskich poinformował o montażu przedostatniego, ważącego ponad dwieście ton elementu konstrukcji stalowej. Instalację ostatniego fragmentu zaplanowano na październik. Szczegóły poniżej.

Spis treści

Operacja na środku Wisły

Początkowo prace związane z montażem elementów konstrukcji odbywały się z brzegu. Tak były instalowane elementy na obu przyczółkach mostu. Teraz cała operacja prowadzona jest z platformy na środku Wisły.

Na środek rzeki elementy nowego mostu docierają barkami, które wodowane są pod mostem Świętokrzyskim lub na placu budowy po stronie praskiej. Sam proces jest bardzo krótki. Dostarczenie kolejnego fragmentu na docelowe miejsce, jego podniesienie i osadzenie na podporze mostu trwa około godziny. Elementy są podnoszone przy pomocy siłowników zamontowanych na przęsłach - tłumaczy Zarząd Dróg Miejskich.

Kiedy dwa brzegi zostaną połączone?

Zamontowany, kolejny i jednocześnie przedostatni fragment mostu, ma 55 metrów długości, 7,5 metra szerokości i waży ponad 200 ton. Ostatni element zostanie zainstalowany jeszcze w październiku.

Koszt przedsięwzięcia to 120 mln 961 tys. zł brutto.

Budowa mostu na Pragę. Brzegi Wisły są już blisko połączenia...

Jednocześnie trwają prace w zakresie montażu innych elementów m.in. krzyżulców, czyli pochyłych prętów konstrukcyjnych, które odpowiadają za przenoszenie sił rozciągających i ściskających. Instalowane są też elementy wyposażenia - balustrady czy oświetlenie. - Dbamy też o to, aby zabezpieczyć już wykonane elementy stalowe i betonowe, przede wszystkim przed korozją - mówią drogowcy.

Pierwsza kładka pieszo-rowerowa w Warszawie

Pierwszy most pieszo-rowerowy w Warszawie połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Będzie liczył 452 metry długości. Piesi spacerem pokonają go w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą w 2 minuty.

Za realizację inwestycji odpowiada firma Budimex. Koszt przedsięwzięcia to 120 mln 961 tys. zł brutto. Przeprawa ma być gotowa wiosną 2024 r.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto