Zarząd Dróg Miejskich przekazał najnowsze informacje dotyczące budowy mostu pieszo-rowerowego na Pragę. Drogowcy podali w komunikacie, że wszystkie prace idą zgodnie z planem. W połowie października zamontowany został ostatni element, który pozwolił połączyć ze sobą brzegi Wisły. Teraz na miejscu pojawiły się krzyżulce, czyli pochyłe elementy konstrukcyjne, odpowiadające za przenoszenie sił rozciągających i ściskających.
Oprócz montażu krzyżulców, wykonywane były też zabezpieczenia antykorozyjne, izolacjo-nawierzchnie z żywic na ustroju nośnym oraz spawy styków montażowych.
Prace toczyły i toczą się nie tylko na samym moście - umacniamy również skarpy rampy południowej oraz układamy płyty betonowe zdemontowane z bulwarów na czas budowy - przekazał Zarząd Dróg Miejskich.
Plany na najbliższe tygodnie
Jak przekazali drogowcy, obecnie prace skupiają się na montażu słupków pod docelowe balustrady, instalacji urządzeń dylatacyjnych oraz łożysk podpór. Kontynuowane są również roboty w zakresie zabezpieczeń antykorozyjnych, układaniu nawierzchni na moście oraz bulwarach.
Wszystkie prace toczą się mimo coraz niższych temperatur i zbliżającej się wielkimi krokami zimy. Wykonawca jest jednak przygotowany na różne ewentualności, dzięki czemu może działać zgodnie z harmonogramem - informuje stołeczny ZDM.
Opracowano także plan na nadchodzące dni i tygodnie. W najbliższym czasie ma rozpocząć się montaż kolejnych balustrad oraz desek na siedziskach. Ma pojawić się również okablowanie pod instalację oświetleniową.
Prace będą toczyć się również pod i w okolicach mostu. Wykonywane mają być umocnienia podpór nurtowych. Wykonawca planuje też montaż okładziny piaskowca muru oporowego na bulwarach.
Most pieszo-rowerowy na Pragę
Przypomnijmy, że budowana przeprawa będzie pierwszym w Warszawie mostem dostępnym wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. Konstrukcja będzie liczyć 452 metry długości. Za realizację inwestycji odpowiada firma Budimex. Koszt przedsięwzięcia to 120 mln 961 tys. zł brutto. Budowa obiektu ma zostać zakończona wiosną 2024 roku.
To będzie najdłuższa tego typu przeprawa w Polsce. Most pieszo-rowerowy połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Przybliży Pragę do nowego, zielonego centrum miasta. To będzie jedna z wizytówek stolicy - mówił Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Most będzie o 127 metrów dłuższy od londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu obiektów na świecie. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy będzie zmienna i w najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą nią z kolei w 2 minuty.

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?