Budowa S7 nad morze. Na trasie pojawia się już nawierzchnia. Za rok otwarcie drogi

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Budowa S7 w kierunku Gdańska jest już za półmetkiem. Drogowcy liczą, że od Płońska w kierunku Mławy przejedziemy pod koniec roku. Kilka miesięcy później gotowy ma być ostatni brakujący fragment drogi do granicy Mazowsza. Szczegóły poniżej.

Kierowcy jeżdżący z Warszawy nad morze lub na Mazury znają ten odcinek doskonale. Między Płońskiem a Mławą w wygodnej dwupasmowej trasie jest „dziura”. Zjeżdżamy na mocno już zniszczoną drogę ciągnącą się przez niewielkie miejscowości. „Dziura” na „siódemce” częściowo zniknie w przyszłym roku. Wtedy oddane do użytku zostaną dwa odcinki budowanej trasy S7: Strzegowo-Pieńki (22 km) oraz Pieńki-Płońsk (14 km). Oba buduje Strabag za 827,9 mln zł.

- Realny termin otwarcia tych odcinków to IV kwartał 2021 roku __ – informuje nas Karol Głębocki z GDDKiA. Choć kontaktowo powinny być gotowe do października, drogowcy spodziewają się delikatnych przesunięć spowodowanych m. in. przedłużającymi się postępowaniami administracyjnymi. Wykonawca złożył też roszczenia, czyli prośbę o przesunięcie terminu zakończenia budowy.

Budowa S7 nad morze. Na trasie pojawia się już nawierzchnia....

Budowa tych odcinków jest za półmetkiem. Prowadzone są prace przy nasypach i wykopach. Kończy się rozbiórka obiektów, które pozostawały na terenie przeznaczonym pod drogę. Widoczne są już konstrukcje mostów i wiaduktów, a w niektórych odcinkach także fragmenty nawierzchni.

- Powstają odcinki próbne (nawierzchni - red.), które budowane są po to, by przetestować technologię oraz poprawić ewentualne błędy – mówi nam Karol Głębocki. GDDKiA daje wykonawcy wolną rękę jeśli chodzi o technologię budowy nawierzchni. W tym przypadku Strabag postawił na nawierzchnię betonową. Na całym odcinku będzie ona układana na początku przyszłego roku

Kiedy cały odcinek Mława-Płońsk?

Obecna S7 urywa się na granicy Mazowsza, w miejscowości Napierki. Wąska trasa kończy się na obwodnicy Płońska, mniej więcej 80 kilometrów dalej. Pod koniec roku, po otwarciu wspomnianych dwóch odcinków „wyrwa” zmniejszy się o połowę.

W budowie pozostają fragmenty bliżej granicy Mazowsza: Napierki – Mława (14 km) oraz Mława – Strzegowo (21,5 km). Tam zaawansowanie prac oscyluje wokół 30 proc. Droga powinna zostać otwarta na początku 2022 roku.

Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie