Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 Warszawa - Kraków. Kiedy cała trasa będzie gotowa?

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Warszawa Lotnisko - Lesznowola, woj. mazowieckie
Warszawa Lotnisko - Lesznowola, woj. mazowieckie GDDKiA
Kluczowa trasa między Warszawą a Krakowem wciąż nie jest gotowa. W budowie pozostają dwa ważne fragmenty "wylotówka" z Warszawy oraz wjazd do Krakowa. Sprawdzamy, kiedy kierowcy będą mogli przyjechać między dwoma największymi miastami w Polsce.

Szybką trasą S7 z Tarczyna (od 20 km za Warszawą) jedziemy niemal 200 kilometrów. To zdecydowana większość szybkiej trasy między obecną, a dawną stolicą Polski. Brakuje jednak kluczowych odcinków – „wylotówki” z Warszawy, a także „wlotówki” do Krakowa.

W Małopolsce trasa S7 jest dopiero w powijakach. Obecnie trasa kończy się na granicy województwa. Dalej, aż do Krakowa, ekspresówka gotowa jest jedynie na odcinku Szczepanowice – Widoma (14 km), który otwarto jesienią zeszłego roku.

Warszawa Lotnisko - Lesznowola, woj. mazowieckie

Budowa S7 Warszawa - Kraków. Kiedy cała trasa będzie gotowa?

W realizacji pozostają trzy odcinki:

  • Moczydło – Miechów (18,7 km)
  • Miechów – Szczepanowice (5,3 km)
  • Widoma – Kraków (18,3 km).

Budowa pierwszego z nich zaczęła się w sierpniu 2020. Dwa kolejne wystartowały rok później. Zgodnie z planem cała trasa, od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa, będzie gotowa dopiero w 2024 roku, ale pierwszy odcinek (Moczydło-Miechów) ma być przejezdny rok wcześniej.

Pod Warszawą sytuacja jest bardziej skomplikowana. Pierwszy z odcinków Warszawa Lotnisko - Lesznowola jest już gotowy w 90 proc. Zapowiadane na październik tego roku oddanie drogi nie powinno być zagrożone. Gorzej, że droga skończy się… w polu. Drugi odcinek Lesznowola - Tarczyn jest jeszcze na etapie prac ziemnych. Tam zaawansowanie wynosi jedynie 20 proc. W obu przypadkach trasa powinna być gotowa dwa lata temu. GDDKiA zerwała jednak kontrakty z poprzednimi wykonawcami, bo ci nie wyrabiali się z terminami. A jak będzie tym razem?

- _Na razie te terminy są aktualne. Nie podpisaliśmy żadnego aneksu z wykonawcami. Do połowy marca trwa okres zimowy (wykonawcy nie muszą wtedy pracować - red.), jednak wykonawcy są już na budowie_ - tłumaczyła nam w marcu Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Zgodnie z najnowszymi umowami S7 na trasie Warszawa – Grójec ma zostać otwarta w październiku 2022. Kolejny odcinek, Grójec – Tarczyn ma zostać ukończony dopiero w 2024 roku, jednak drogowcy chcą, by trasa była przejezdna jeszcze w tym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto