MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Co pacjenci ganią, a co chwalą?

Redakcja
Tomasz Rusek
Szpital rozdał chorym ankiety, żeby go ocenili. Główny wniosek: odział ratunkowy do poprawki.

- Teraz wiemy, z czym według pacjentów nie radzimy sobie najlepiej - mówi dyrektor lecznicy Piotr Dębicki. W ocenie pacjentów ich kontakt z lekarzem i pielęgniarką przebiega pomyślnie. Z ankiet wynika, że średnio 80 proc. chorych jest zadowolonych z tego, jak wygląda ich kontakt z personelem medycznym. Pomimo tego, że z tym nie jest źle, szpital i tak postanowił zrobić wszystko, by było lepiej. Lekarze i pielęgniarki przechodzą specjalny system szkoleń, które oparte są na systemie coachingu (interaktywna forma zajęć z wykorzystaniem metod psychologicznych, w założeniu polepsza efekty działania). Filmy instruktażowe pokazują dobre i złe podejście do pacjentów.Czytaj też: Przystanek Woodstock 2014 - program, koncerty, goście - Przedstawiane sytuacje są przejaskrawione, ale tak chcemy pokazać, jak współpracować z pacjentami. Sądzimy, że im więcej będziemy o tym mówić, tym większe efekty to przyniesie - tłumaczy Agnieszka Wiśniewska ze szpitala.Najgorsze oceny pacjentów uzyskał Szpitalny Oddział Ratunkowy. Dyrekcja nie podała konkretnych zarzutów, jakie padały w ankietach. Krytyczna ocena tłumaczona była tym, że „SOR to jeden z najtrudniejszych oddziałów". Jest najbardziej oblegany, zazwyczaj w godzinach nocnych.Trafiają tu pacjenci z różnymi dolegliwościami. Co może być powodem niezadowolenia chorych? Wiemy to po części z opinii naszych Czytelników. Często narzekają na długie oczekiwanie na przyjęcie przez lekarza. Na oddział ratunkowym trafiają zarówno ci, którzy wymagają pilnej pomocy lekarskiej np. z powodów kardiologicznych, jak i ci, którzy przyjechali np. na odtrucie... Są też zdrowi, którzy przyszli po L4 albo receptę. Szpital ma na to radę. - Wprowadzimy system kategoryzowania pacjentów ze względu na to, jak pilnej potrzebują pomocy - mówi Dębicki.Pacjenci chwalą a ankietach oddziały i poradnie dziecięce. Na największą pochwałę zasługuje oddział noworodkowy z pododdziałem intensywnej opieki nad noworodkiem, który jest oddziałem klinicznym. Jego pacjenci (a dokładniej ich rodzice), wyrazili w ankietach 100-procentową satysfakcję! Poradnia patologii noworodka i poradnia endokrynologiczna dla dzieci też uzyskały maksymalną notę. 100 proc. pozytywnych ocen ma wojewódzka poradnia reumatologiczna.Żeby poprawić jakość pracy lecznicy, powstał informator dla pacjentów, remontowane są drogi prowadzące do szpitala. Jeszcze w tym roku wymie- nione będą windy. Żeby chorym ułatwić poruszanie się po lecznicy, zmieni się jej oznakowanie. Z ankiet wynika, że to doskwiera pacjentom. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Katastrofa śmigłowca z prezydentem Iranu. Co dalej z tym krajem?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto