Pani Barbara ze Stargardu wpadła zdenerwowana do naszej redakcji po tym jak bezskutecznie szukała punktu, w którym miała odebrać przesyłkę z sądu. Było to zawiadomienie o terminie sprawy sądowej. - Nie wiem dlaczego znalazłam awizo w skrzynce, skoro tego dnia byłam w domu! - mówi kobieta. - Doręczyciel nie miał do mnie daleko, zaledwie kilka schodków. Ale wrzucił do skrzynki awizo. Przez ponad godzinę chodziłam po ulicy Słowackiego i szukałam numeru wskazanego na awizo. I nie mogłam znaleźć. Pani Barbara nie wiedząc, co zrobić zatelefonowała do sądu. W końcu jakaś pani ustaliła, że ma odebrać korespondencję z sądu w sklepie komputerowym przy ulicy Słowackiego. Inni klienci, Maria i Piotr Pawelcowie ze Strachocina, skarżą się, że nie wiedzą gdzie mają odebrać korespondencję z sądu okręgowego. A wiedzą, że została wysłana 4 stycznia tego roku, bo to sprawdzali. Nikt nie zapukał do ich drzwi. W skrzynce na listy bezskutecznie szukają awiza. - To skandal, że mamy szukać swojej przesyłki! - denerwuje się małżeństwo ze Strachocina. - Żebyśmy chociaż wiedzieli gdzie ona jest. Nie wiemy, było niby skąd. Sami ustaliliśmy jakiś adres przy ul. Podleśnej, gdzie jest biuro InPost. Udaliśmy się tam. Pracownica siedzi wręcz zakopana w przesyłkach. Pani powiedziała, że od ręki nie jest w stanie znaleźć naszego listu. Ale obiecała, że oddzwoni. Uwag do usług Polskiej Grupy Pocztowej, która od 1 stycznia 2014 roku zajmuje się dostarczaniem korespondencji z sądów i prokuratur jest więcej. Przekazaliśmy je do centrali tej firmy. - Jeśli adresat nie jest obecny, doręczyciel umieszcza awizo w skrzynce oddawczej, na drzwiach adresata lub w innym widocznym miejscu wraz z adresem punktu pocztowego, punktu awizacyjnego lub oddziału, w którym przesyłkę należy odebrać - informuje Leszek Żebrowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Pocztowej. - Po upłynięciu terminu, dostarcza zawiadomienie powtórne. Na awizo są wskazane m.in. adres oraz dokładne godziny i dni funkcjonowania danego punktu obsługi klienta. Prezes zarządu PGP informuje, że lista placówek, w których można odebrać awizowaną przesyłkę, jest w interaktywnej wyszukiwarce na stronie www.pgpsa.pl. Większość punktów to kioski Ruch, reszta to punkty własne PDP oraz InPostu. Dodaje, że PGP świadczy usługę w oparciu o sieć ponad 7,5 tysiąca placówek pocztowych w całym kraju. W razie wątpliwości zachęca do kontaktu poprzez formularz na stronie internetowej lub telefonicznie przez infolinię 12-444-26-62. PGP ma w Stargardzie punkty m.in. przy ul. Wyszyńskiego 22d, Grodzkiej 8d, Andersa 1, Podleśnej 14, Szczecińskiej 45, Placu Zgody 2.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?