Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Drugi tor WKD jest już gotowy. Pasażerowie zyskali wygodniejsze podróże po podwarszawskich miejscowościach

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Do tej pory pociągi w obu kierunkach musiały mijać się po jednym torze
Do tej pory pociągi w obu kierunkach musiały mijać się po jednym torze Aleksy Witwicki
Dobra informacja dla pasażerów Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Zakończyła się budowa drugiego toru linii kolejowej WKD na odcinku Podkowa Leśna - Grodzisk Mazowiecki. Od soboty, 30 grudnia 2023 roku, zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów WKD ze znacznie ulepszoną siatką połączeń na tym odcinku. Szczegóły poniżej.

Zakończono rozbudowę linii kolejowej WKD o drugi tor

Dzięki zakończeniu prac obejmujących rozbudowę linii kolejowej WKD pociągi na szlaku Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska pojadą po obydwu torach bez ograniczeń. Wzrośnie częstotliwość kursowania pociągów do/z Grodziska Mazowieckiego: początkowo pojadą one w dni powszednie co 15-30 minut w godzinach szczytu oraz co 20-40 minut poza godzinami szczytu. Po zakończeniu prac na innym odcinku linii WKD, na terenie Warszawy, Grodzisk Mazowiecki zyska połączenia co 10-20 minut, zaś Milanówek co 30 minut.

Wraz z dynamicznym rozwojem Grodziska Mazowieckiego i sąsiednich miejscowości budowa drugiego toru była po prostu niezbędna, aby zapewnić coraz większej liczbie pasażerów bardziej komfortowy, sprawny i szybszy dojazd do stolicy - podkreślił marszałek Adam Struzik.

Rozpoczęte w maju 2022 roku prace zostały zrealizowane w kilku etapach. W ramach pierwszego wybudowany został drugi tor na szlaku Podkowa Leśna Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki Radońska. Równocześnie została całkowicie przebudowana stacja końcowa Grodzisk Mazowiecki Radońska. Kolejny etap zakładał przebudowę starego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska. Ostatni z etapów przewidywał prace w branżach systemów sterowania ruchem kolejowym oraz telekomunikacji dla szlaku dwutorowego.

Jak powiedział Michał Panfil, dyrektor generalny WKD, rozbudowa linii kolejowej pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim była jednym z największych, ale i najbardziej skomplikowanych projektów Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Całkowita wartość projektu to blisko 155 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto