Egzamin gimnazjalny 2014 - arkusze odpowiedzi już są!
W środę, 23 kwietnia, uczniowie zmierzyli się z pytaniami z języka polskiego, historii i wos-u. Publikujemy oficjalne arkusze z pytaniami CKE i czekamy na Wasze komentarze!
Egzamin gimnazjalny 2014 - historia i wos
Arkusz egzaminu gimnazjalnego 2014 z historii i wos składał się z 24 pytań. Uczniowie zmagali się m.in. z zadaniami dotyczącymi różnych epok historycznych, stylów architektonicznych, odkryć geograficznych, poziomu inflacji w Polsce oraz prawa wyborczego kobiet.
W arkuszu znalazła się mapa wielkiej kolonizacji greckiej, rysunki symboli religijnych, spośród których należało rozpoznać symbole wiążące się z islamem, fotografie budowli, z których należało wybrać te, zbudowane w epoce średniowiecza, tekst źródłowy dotyczący soboru w Konstancji w 1415 r., tablica genealogiczna Jagiellonów oraz tabela dotycząca walczących i zabitych na frontach I wojny światowej.
Zadania z wiedzy o społeczeństwie dotyczyły m.in. przepisów Konstytucji RP w sprawie nazewnictwa miejscowości, aktów prawnych tworzonych przez poszczególne organy władzy, wskaźnika inflacji w Polsce w latach 2007-2011 oraz aktywnego uczestnictwa w wyborach.
Egzamin gimnazjalny 2014
Uczniowie w całym kraju będą pisali takie same testy. Prace zostaną zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu w środę, czwartek i piątek, to będzie go pisać w drugim terminie - w czerwcu. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz. Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum.
Egzamin gimnazjalny 2014 - wyniki w czerwcu
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2014 uczniowie poznają w czerwcu. Powtórka egzaminu gimnazjalnego, w celu poprawy wyniku, nie jest możliwa. Wynik egzaminu z części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego na poziomie podstawowym będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Od tego roku prace egzaminacyjne będą ocenione w sposób holistyczny (całościowy), a nie według specjalnego klucza. Oznacza to, że przy ocenianiu nie będą brane pod uwagę wszystkie czynności, jakie uczeń podjął podczas rozwiązywania zadania, tylko jego sposób myślenia i skuteczność w dojściu do rozwiązania.
źródło: NaTABLICY.PL
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?