Minister Kraszewski i komisarz Potočnik, a także przedstawiciele organizacji pozarządowych i sektora prywatnego uczestniczyli w publicznej debacie zorganizowanej w Warszawie. W przemówieniu otwierającym warszawski szczyt Generation Awake komisarz Potočnik zaapelował do "wszystkich obywateli Europy, aby podchodzili do konsumpcji z rozmysłem. Wszyscy chcemy cieszyć się życiem, zarówno teraz, jak i w przyszłości. Dlatego powinniśmy się zastanowić nad tym, jak nasze dzisiejsze wybory wpływają na środowisko naturalne. Jeśli wiesz, że do wyprodukowania jednego kubka kawy potrzeba 140 litrów wody, to na pewno zaczniesz delektować się każdym łykiem, prawda?".
W ramach warszawskiej imprezy inaugurującej kampanię przygotowano także specjalne stoisko, przy którym odwiedzający nauczą się ekologicznego gotowania, mody oraz efektywnego korzystania z energii. Kampanię wspierają następujące znane osoby: Dorota Wróblewska, Ewelina Flinta, Odeta Moro-Figurska.
Kampania promuje część strategii Unii Europejskiej, której celem jest racjonalizacja gospodarowania surowcami naturalnymi. Niektóre z naturalnych zasobów Ziemi są wyczerpywane w alarmującym tempie. W kilku przypadkach już dzisiaj obserwujemy ogromne zagrożenie: łowiska ryb, morza, oceany, metale szlachetne... Jeśli chcemy się cieszyć bogactwami Ziemi w przyszłości, musimy jak najszybciej zacząć mądrze nimi gospodarować. - Jeśli utrzymamy bieżące tempo eksploatacji bogactw naturalnych, do 2050 roku będziemy potrzebować równowartości zasobów 2,5 planety, aby zaspokoić nasze potrzeby surowcowe. Firmy, które chcą się rozwijać i skutecznie rywalizować na rynku, muszą wziąć pod uwagę powyższe fakty i zacząć efektywniej korzystać z zasobów - przekonują organizatorzy. I dodają: - Przygotujcie się! Ta kampania otworzy ludziom oczy.
Generation Awake stanie się inspiracją dla społeczeństwa, zachęcając do zmiany sposobu myślenia, nawyków zakupowych i stylu życia. To inicjatywa, która uświadomi ludziom, że poprzez swoje wybory mogą zmienić swoje życie, świat wokół nich i całą planetę.
Głównymi kanałami przekazu są strona internetowa oraz strona w serwisie Facebook. Oba media, zachęcając do włączenia się w kampanię Generation Awake, przekazują także odwiedzającym informacje na temat tego, jak zmienić nawyki konsumenckie oraz podjąć wyzwania związane z efektywnym wykorzystaniem zasobów, np. przestawienie się z kąpieli w wannie na prysznic czy korzystanie z publicznego transportu raz w tygodniu. Więcej na www.generationawake.eu.
Czytaj także: Szalona wiewiórka rozdawała pieniądze w metrze za zakręcenie wody w kranie (WIDEO)
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?