Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Hulajnogą po alkoholu? Nowa funkcja korzystania z e-hulajnóg "na trzeźwo" ma temu zapobiegać. Będzie skuteczna?

Redakcja
mat. pras.
FREE NOW oraz TIER chcą zapobiegać jeździe hulajnogą po alkoholu, wprowadzając pierwszą w branży funkcję korzystania z e-hulajnóg "na trzeźwo". Osoby wypożyczające e-hulajnogi TIER zostaną zapytani o to, czy spożyli alkohol. W przypadku pozytywnej odpowiedzi zostaną przekierowani do aplikacji FREE NOW, aby zamówić przejazd taksówką. Szczegóły poniżej.

FREE NOW oraz TIER wspólnie przeciwdziałają jeździe po alkoholu, tworząc funkcję przestrzegającą przed poruszaniem się e-hulajnogą pod wpływem procentów. Jeśli osoby wypożyczające hulajnogi odpowiedzą na pytanie o to, czy spożyli alkohol, twierdząco, zostaną przekierowani do aplikacji FREE NOW, gdzie będą mogli zamówić taksówkę. Funkcjonalność będzie aktywna w miastach, w których dostępne są usługi obydwu operatorów, czyli również w Warszawie.

Poza tym jednym pytaniem trzeźwość użytkowników nie będzie sprawdzana w żaden inny sposób. Ponadto takie komunikaty będą wyświetlane tylko w czwartek, piątek i sobotę od godziny 21.00 do 4.00 rano. Niemniej firma TIER jest dumna, że wprowadza takie rozwiązanie jako pierwsza na ulicach polskich miast.

Wiemy, że budowanie kultury odpowiedzialnej jazdy wymaga czasu, a także zaangażowania nie tylko ustawodawców, ale również operatorów i samych użytkowników. Tym bardziej jesteśmy dumni z przełomowych rozwiązań, które wprowadzamy jako pierwsi na ulicach polskich miast - powiedział Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jak informują firmy, ostrzeżenia przed poruszaniem się e-hulajnogą po spożyciu alkoholu to "efekt przeprowadzonych wspólnie z Innovation Bubble badań wykazujących, że istnieją zarówno psychologiczne, jak i pragmatyczne powody, dla których ludzie spożywają alkohol, a następnie wsiadają na e-hulajnogę". Innowacyjna w branży funkcjonalność została z powodzeniem wprowadzona we Francji, Niemczech, Austrii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. We Francji tego typu komunikaty otrzymało już 200 tys. użytkowników - czytamy w komunikacie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto