Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Internet na ratunek

Redakcja
Kolejki były, są i raczej dalej będą.
Kolejki były, są i raczej dalej będą.
Szpital. Pomysły pacjentów na usprawnienie funkcjonowania poradni specjalistycznych nie przekonują dyrekcji.

W poprzednim Głosie Stargardzkim pisaliśmy o kolejkach do lekarzy specjalistów i duchocie panującej na szpitalnym korytarzu, gdzie pacjenci czekają na wizyty. Przypomnijmy: pacjenci poradni specjalistycznych sugerują, by przenieść choć jedną z poradni w inne miejsce, by zmniejszyć w ciasnym korytarzu liczbę osób oczekujących w kolejkach do lekarzy specjalistów. W godzinach szczytu, a te są czasem od rana do południa, tłoczą się w nim tłumy pacjentów. Nie ma tam czym oddychać, jest bardzo duszno. Otrzymaliśmy już odpowiedź od Ewy Bobrowicz-Jadackiej, która pełni obecnie obowiązki dyrektora Samodzielnego Publicznego Wielospecjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Stargardzie. Argumenty pacjentów nie przekonują szefostwa stargardzkiego zozu. - Nie planuje się żadnych zmian lokalizacji poradni - informuje Ewa Bobrowicz-Jadacka w nadesłanym do Głosu stanowisku. - Nie jest prawdą, iż jedynym źródłem wentylacji na poczekalni przy poradniach są otwarte drzwi. Budynek wyposażony jest w system wentylacji mechanicznej oraz odpowietrzników okiennych. Pacjenci mieli też inny pomysł na zmniejszenie kolejek w korytarzu budynku administracyjnego. Ich zdaniem, poradnia chirurgiczna powinna zmienić system przyjmowania chorych. - Należałoby wprowadzić system numerkowy - mówią osoby, korzystające z usług tej poradni. - Wtedy każdy przyjeżdżałby na wyznaczoną godzinę i nie musiałby czekać w kolejce. A tak pacjenci przyjeżdżają z odległych zakątków powiatu stargardzkiego i oczywiste jest, że chcą być załatwieni jak najszybciej. Są więc z samego rana. A wtedy jest tu największy tłok. Ale i ta koncepcja nie przemówiła do dyrekcji zoz. - Specyfika pracy poradni chirurgicznej wymusza przyjęty aktualnie system przyjęć do poradni - mówi Ewa Bobrowicz-Jadacka, dyrektor SPWZOZ w Stargardzie. - Został on oparty o wieloletnie w tym zakresie doświadczenie i próby innych rozwiązań. Powyższy system, pomimo świadomości jego niedoskonałości w obliczu wymagań stawianych przed poradnią chirurgiczną, m.in. prawnych, prowadzenie zabiegów operacyjnych, dezynfekcyjnych pomieszczeń, sterylizacji sprzętu, jest naszym zdaniem optymalny. Dyrekcja ma jednak pomysł na zmniejszenie kolejek do rejestracji. Jest na etapie wdrażania elektronicznej rejestracji pacjenta. - Umożliwi to rejestrację pacjentów przez internet - wyjaśnia dyrekcja zoz. - A to w znaczący sposób powinno zmniejszyć kolejki do rejestracji.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto