Opolanie mogę odetchnąć, bo pierwotnie kolejarze chcieli, aby w trakcie remontu dworca, pasażerowie dwukrotnie pokonywali wąskie schody i przechodzili na perony przez wiadukt na Struga. Ta propozycja nie spodobała się jednak ani pasażerom, ani urzędnikom. Ci ostatni proponowali nawet, aby do poprowadzenia ruchu wykorzystać mało znany tunel, którym połączony jest peron pierwszy dworca z budynkiem poczty. Tyle że ten pomysł odrzucili kolejarze i projektanci z nimi współpracujący.- Planujemy, aby ruch podróżnych w czasie modernizacji dworca odbywał się tak jak dotychczas - zdradza Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP we Wrocławiu.Część tunelu, którym teraz wchodzimy na dworzec, będzie odgrodzona, a drugą połową będą przechodzić podróżni. Podobnie prowadzony jest teraz remont przejścia pomiędzy peronem pierwszym a drugim. Kolej zakłada, że dworzec nie będzie całkowicie wyłączony z użytkowania. W wydzielonej jego części - za obecnymi kasami biletowymi - będzie przygotowany „dworzec tymczasowy", z którego usług podczas remontu mają korzystać podróżni.Nowy pomysł na poprowadzenie ruchu nie oznacza końca kłopotów, jakie PKP ma z remontem dworca w Opolu.Przypomnijmy, że pierwszy wniosek o pozwolenie na remont odrzucił w marcu wojewoda, a spore uwagi do sposobu prowadzenia planowanych prac miał wojewódzki konserwator zabytków.Już wiadomo, że z powodu opóźnień pełna modernizacja dworca ruszy po Euro 2012, a zakończy się najwcześniej w IV kwartale 2013 roku.- Złożyliśmy już kolejne dokumenty i oczekujemy na decyzję konserwatora - mówi Bartłomiej Sarna.Projekt zakłada nie tylko remont, ale też przystosowanie dworca do potrzeb osób niepełnosprawnych.Zmiany czekają również plac przed budynkiem, z którego zniknie parking. Wjazd na dworzec i wyjazd będzie możliwy tylko od ulicy Armii Krajowej. Całość prac ma kosztować około 10 mln zł.To nie koniec zmian dworcu. Ruszył już remont przejścia podziemnego pomiędzy peronem pierwszym, a drugim. Do tej pory przejście było często zalewane podczas obfitych deszczów. Dlatego teraz otrzyma nowy odpływ wody, a także nowe oświetlenie. Remont czeka również schody, którymi pasażerowie schodzą z peronów.- Odnowimy ściany, a projekt zakłada, że ozdobne cegły, jakimi są one wyłożone, zastąpimy nowymi, ale o takim samym kształcie - tłumaczy Waldemar Kurpis, zastępca dyrektora ds. technicznych w opolskim oddziale Polskich Linii Kolejowych.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?