Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejowy Most Gdański. Nowa konstrukcja jest już niemal gotowa. Po remoncie pociągi pojadą nawet 120 km/h [ZDJĘCIA]

Joanna Postrzednik
Joanna Postrzednik
Kolejowy Most Gdański. Nowa konstrukcja jest już niemal gotowa. Po remoncie pociągi pojadą nawet 120 km/h [ZDJĘCIA]
Kolejowy Most Gdański. Nowa konstrukcja jest już niemal gotowa. Po remoncie pociągi pojadą nawet 120 km/h [ZDJĘCIA] Szymon Starnawski
Kolejowy Most Gdański jest w trakcie przebudowy konstrukcji. Po remoncie umożliwi on przejazd pociągów osobowych z prędkością 120 km/h. Dodatkowo inwestycja zwiększy przepustowość linii obwodowej. Sprawdziliśmy, jak postępują prace przy remoncie mostu. Zobaczcie zdjęcia.

Kolejowy Most Gdański

Most Gdański jest w trakcie sporej rewitalizacji. Stare przęsła zostaną wymienione na bardziej wytrzymałe. Wszystko po to, aby pociągi poruszające się mostem mogły rozwijać większe niż do tej pory prędkości. Ponadto most będzie w stanie utrzymać także cięższe niż do tej pory składy. Inwestycja pochłonie 75 mln złotych. Remont ma zakończyć się późnym latem 2019 r. Sprawdziliśmy, jak postępują prace przy budowie mostu. Zobaczcie na zdjęciach poniżej.

ZOBACZ zdjęcia z budowy Kolejowego Mostu Gdańskiego

Kolejowy Most Gdański. Nowa konstrukcja jest już niemal gotowa. Po remoncie pociągi pojadą nawet 120 km/h [ZDJĘCIA]

Kolejowy Most Gdański. Nowa konstrukcja jest już niemal goto...

- Inwestycja radykalnie zwiększa przepustowość Mostu Gdańskiego. Nowa kolejowa przeprawa pozwoli przewoźnikom na lepsze wykorzystanie linii obwodowej. Kolej ma szansę stać się dla Warszawy i powiatów podwarszawskich podstawą publicznego transportu zbiorowego. Podobne projekty, zwiększające role kolei w aglomeracjach, realizowane są na terenie całej Polski w ramach Krajowego Programu Kolejowego - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Kolejowy Most Gdański: skomplikowany remont

Prace remontowe prowadzone są między stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO. Obejmują kompleksową wymianę dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 508 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór oraz wymienione tory i sieć trakcyjna. Nowe przęsła były montowane na specjalnym „stole montażowym” po stronie Żoliborza. Następnie, 250-tonowe konstrukcje, były przesuwane w kierunku Pragi i osadzane na kamiennych podporach.

Wykonawca tak prowadził prace, że nie miały wpływu na kursowanie pociągów. Roboty odbywały się kilkanaście metrów nad brzegami oraz nad Wisłą. Wykorzystane były barki oraz specjalistyczny sprzęt do demontażu i montażu ciężkich stalowych konstrukcji. Pracownicy musieli uwzględnić szybkie zmiany poziomu wody i we właściwy sposób zabezpieczyć budowę podczas wysokiej fali na Wiśle w maju. Również niski stan rzeki spowodował konieczność wykonania dodatkowych prac.


od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto