Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec z zeskakiwaniem z peronów stacji Warszawa Służewiec. Na przystanek kolejowy będzie prowadzić przejście dla pieszych

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Krystian Dobuszyński
Już od dawna irytację warszawiaków budzi dojście na stację kolejową Warszawa Służewiec. Aby dostać się na peron, pasażerowie muszą pokonać okrężną drogę prowadzącą przez wiadukt. Duża część podróżnych skraca więc sobie trasę i zeskakuje z peronu, by tylko nie korzystać z niewygodnych i długich schodów. Wygląda jednak na to, że warszawiacy w końcu doczekają się lepszego dostępu do pociągów. Szczegóły w artykule poniżej.

Przez tory do Mordoru

Według większości pasażerów kolei stacja Warszawa Służewiec jest niefunkcjonalna. Aby dostać się na peron, pasażerowie są zmuszeni do wspięcia się po schodach na wiadukt, przejścia po nim, a potem do zejścia na dół. Zajmuje to dużo czasu, dlatego wiele osób skraca sobie drogę i nielegalnie przechodzi przez tory. Ci, którzy najbardziej się spieszą, potrafią przejść tuż za odjeżdżającym pociągiem albo nawet wjeżdżającym.

Zobaczcie jak niefunkcjonalne i niewygodne jest obecnie dojście na peron:

Koniec z zeskakiwaniem z peronów stacji Warszawa Służewiec. ...

Budowa przejścia dla pieszych

Wygląda jednak na to, że wkrótce nastąpi poprawa dojścia do stacji. Do budżetu obywatelskiego zgłoszono bowiem pomysł budowy strzeżonego przejścia dla pieszych na stację Warszawa Służewiec.

- Taka inwestycja polepszyłaby dostęp do peronu dla osób niepełnosprawnych i poruszających się rowerem. Codziennie stacja obsługuje kilka tysięcy pasażerów i nie jest dostosowana do osób z problemami ruchu (np. o kulach) oraz poruszających się w dalszej podróży rowerem. Windy na stacji są w bardzo złym stanie i nie spełniają roli dostępowej dla osób z upośledzeniami ruchu. Potoki ludzkie są na tyle duże, że w zimie pokonywanie schodów nieodśnieżanych nie jest bezpieczne - czytamy w uzasadnieniu realizacji projektu.

Oprócz budowy nowego przejścia dla pieszych, zgłoszono także stworzenie chodnika od torów kolejowych do ul. Suwak (ok. 500 metrów).

Jak miałaby wyglądać nowa inwestycja?

Przebudowa peronu dwukrawędziowego nastąpiłaby na północnej krawędzi. Pomysłodawca podkreśla, że przejście musiałoby być strzeżone - uwzględnia budowę sygnałów dźwiękowych, świetlnych i rogatek (po obu stronach przejścia) w poziomie szyn. Szacunkowy koszt realizacji projektu wynosi milion złotych.

POLECAMY TEŻ:


od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto