Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kupowanie na odległość może być ryzykowne

Redakcja
sxc.hu
Do rzecznika konsumentów zgłasza się coraz więcej osób, które zawiodły się na zakupach przez internet.

W przedświątecznym okresie wzrosło zainteresowanie zakupami przez internet także wśród konsumentów z powiatu stargardzkiego. Zakupy w sieci mają wiele zalet. Nie trzeba chodzić po sklepach, oferta jest bogatsza, a bywa, że tańsza. Takie zakupy wiążą się jednak z pewnymi pułapkami. W jedną z nich wpadła pani Iza z Kiczarowa, która kupiła konia na biegunach. Zapłaciła przelewem prawie 100 zł. Nie otrzymała zamówienia w terminie, więc wystosowała do e-sklepu rezygnację. Do dziś nie może odzyskać pieniędzy. Pani Lucyna z Dolic kupiła przez internet sukienkę. Chciała skorzystać z prawa zwrotu towaru do 10 dni od daty zakupu. Towar, za który zapłaciła blisko 250 zł, odesłała w ustawowym terminie. Ale do dziś nie odzyskała pieniędzy. Poszkodowane panie poszły po pomoc do rzecznika konsumentów.- Obie te sprawy są w toku - mówi Edyta Domińczak, rzecznik konsumentów w Stargardzie. - Do takich sprzedawców wystosowujemy pisma wzywające do zwrotu pieniędzy. Informujemy jednocześnie, że w przypadku braku wpłaty zostanie powiadomiona prokuratura i policja.Pani Maria z Zieleniewa kupiła róże do posadzenia. Zapłaciła za nie 230 zł. Odesłała je następnego dnia, bo nie nadawały się do wykorzystania. Przez długi czas miała problem z odzyskaniem pieniędzy. W końcu udało się zmusić sprzedawcę do ich zwrotu. To tylko niektóre przykłady nieudanych zakupów internetowych, które trafiły do rzecznika konsumentów w Stargardzie. W ostatnim czasie skarg na e-sklepy dociera tam więcej.- W okresie przedświątecznym zalecam dużą ostrożność w zakupach - doradza Edyta Domińczak. - Zawsze trzeba sprawdzić, czy sprzedawca nie jest fikcyjny. Można to zrobić w bazie przedsiębiorców w CEIDG. Towar, który otrzymujemy należy od razu sprawdzić, czy nie jest wadliwy. Warto zadać sprzedającemu pytania uszczegóławiające swój wybór - najlepiej pocztą elektroniczną, by dla celów dowodowych został ślad takich wyjaśnień. Jeśli odpowiedzi nie będzie, lepiej zrezygnować z zakupu w takim sklepie.Rzecznik doradza, by wybierać opcje płatności po dostawie towaru. W zakupach na odległość konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Rezygnację należy wysłać listem poleconym. Sprzedawca ma 14 dni na zwrot pieniędzy. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów zawieranych przy sprzedaży z licytacji. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto