Od stycznia w Legionowie pojawi się mobilny urzędnik, czyli przedstawiciel urzędu miasta, który pomoże załatwić nam nasze sprawy, bez wychodzenia z domu. Odwiedzi on zarówno osoby starsze, które mają problem z poruszaniem się, jak i niepełnosprawnych mieszkańców, którzy nie mogą dotrzeć do urzędu osobiście.
Wystarczy zgłosić tylko potrzebę skorzystania z pomocy pod numerem telefonu 22 76 40 555. Zgłoszenia przyjmowane są od poniedziałku do piątku między 9 a 14. Petenci będą obsługiwani przez dwa dni w tygodniu, we wtorki i czwartki od godziny 10 do 14.
Co będzie można załatwić z mobilnym urzędnikiem?
- przeniesienie pozwolenia na budowę,
- pozwolenie na rozbiórkę,
- zaświadczenie o samodzielności lokalu,
- zgłoszenie dotyczące robót budowlanych,
- ustalenie i wypłatę odszkodowania za nieruchomość przejętą pod drogę publiczną w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- zaświadczenie o tym, czy nieruchomość jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu,
- opisy taksacyjne z uproszczonego planu urządzenia lasu,
- lokalizację zjazdów na drogi powiatowe,
- wydanie rzeczy z Biura Rzeczy Znalezionych.
Mobilny urzędnik nie jest inicjatywą nową i wbrew pozorom, funkcjonuje on w wielu małych starostwach i średnich miejscowościach. Podobne usługi działają już w wielu częściach kraju: m.in. w Żorach, Malborku, Stalowej Woli, czy Starym Polu.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?