Warszawska radna Aleksandra Gajewska zwróciła się do władz miejskich o komentarz w sprawie planowanych buspasów. Odpowiedzi udzieliła wiceprezydent Renata Kaznowska. Miasto rzeczywiście rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania na sześciu ulicach, jednak powodzenie tego założenia uzależnione jest od wyników analiz ruchu. Badane będą następujące arterie:
- Raszyńska- na odcinku od Filtrowej do placu Zawiszy;
- aleja Wilanowska - od Puławskiej do Sobieskiego;
- Bitwy Warszawskiej 1920 roku - od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich
- Dolina Służewiecka - na odcinku od alei Rodowicza „Anody” do alei Wilanowskiej
- aleja Prymasa Tysiąclecia - między Wolską a rondem Zesłańców Syberyjskich.
- Puławska - od planowanej Południowej Obwodnicy Warszawy do alei Wilanowskiej – w tym przypadku, jak zaznaczyła wiceprezydent, faza analiz rozpocznie się dopiero po ukończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy.
Władze miejskie wielokrotnie już wskazywały, że przed wprowadzeniem nowych buspasów należy przeprowadzić pogłębione analizy. Zdaniem ratusza pasy dla autobusów nie zawsze muszą wpływać na poprawę przepustowości ruchu. Innego zdania jest stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. Na swojej stronie internetowej przedstawiciele organizacji wskazują, że miasto nie realizuje założonych już kilka lat temu planów usprawnienia ruchu samochodowego w stolicy, co mogłoby się udać właśnie przez wprowadzenie wydzielonych pasów dla autobusów.
– Warszawski Ratusz od roku 2009, kiedy wprowadzono buspas na Trasie Łazienkowskiej, który okazał się ogromnym sukcesem, obiecuje stworzenie w mieście sieci buspasów. Po upływie prawie dekady usłyszeliśmy jedynie kolejne mgliste zapewnienia i obietnice kolejnych „analiz”. Zdaniem stowarzyszenia Miasto Jest Nasze mieszkańcy mają dość czekania, a warszawskie powietrze nie poprawi się bez realnych zmian wspierających komunikację zbiorową. Dlatego dziś przedstawiamy własną propozycję sieci buspasów w Warszawie oraz przypominamy nasze wyliczenia, które pokazują jasno, że takie rozwiązanie po prostu się opłaca – czytamy w oświadczeniu. Listę koniecznych do wprowadzenia linii dla autobusów znajdziemy na stronie MJN.
W całej sprawie pojawił się ostatnio także inny wątek. Informowaliśmy, że na buspasach pojawią się motocykle. Po spotkaniu środowiska motocyklistów z władzami Warszawy i stołeczną policją podjęto wstępną decyzję o zezwoleniu jednośladom na poruszanie się po buspasach, począwszy od długiego, majowego weekendu. Na razie będzie to miało charakter pilotażowy, a nowe zasady obejmą już niedługo dwie ulice: Trasę Łazienkową i ulicę Radzymińską.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?