reklama

Nowe tramwaje w Warszawie. Do stolicy przyjechały drukierunkowe Jazz Duo

Redakcja
Po warszawskich torach będzie jeździć 45 tramwajów Jazz Duo Fof. facebook Priorytet dla tramwajów
Pierwszy z 45 tramwajów Jazz Duo przyjechał do zajezdni przy Młynarskiej. Tramwaj będzie teraz poddawany procesowy homologacji. Na razie nie wiadomo jeszcze kiedy nowe tramwaje w Warszawie wyjadą na tory.

Stolica zamówiła dwukierunkowe tramwaje z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Będą jeździły też na liniach dowozowych do węzłów, przy których brakuje miejsca na klasyczne pętle – pojawiają się pomysły wybudowania torów odstawczych przy stacjach metra Rondo Daszyńskiego, Wierzbno czy Ratusz oraz w rejonie pl. Zbawiciela. Jazzy Duo nie są pierwszymi dwukierunkowymi tramwajami w Warszawie – Pesa już wcześniej, w ramach kontraktu na 186 tramwajów, dostarczyła sześć Swingów Duo do obsługi niepełnej trasy przez Most Północny.

Jazz duo. Nowe tramwaje w Warszawie

Nowe tramwaje mają 28,5 m długości, w całości niską podłogę i klimatyzaję.
W każdym tramwaju znajdzie się monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej z ekranami LCD, dostosowanymi także do wyświetlania reklam. W pojeździe przewidziano 28 miejsc siedzących. Tramwaje będą miały zasobniki energii, które pozwolą zaoszczędzić do 7 proc. energii trakcyjnej, a także przejechać odcinek torów pozbawiony sieci trakcyjnej. Dodatkowo dwa pojazdy mają być dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Łączny koszt zamówienia to 380 088 552 zł brutto.

Czytaj także: Zmiany w komunikacji miejskiej Warszawa. Gdzie w wakacje natrafimy na utrudnienia?

Od 2007 roku Spółka Tramwaje Warszawskie zakupiła 231 nowych tramwajów, w tym 186 niskopodłogowych tramwajów typu Swing.

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

r
rachicki

Taaa....... A ile kasy zostalo do POdzialu?

S
Scottie

Tak brzydkie, że cytując klasyka, aż pękają oczy! Blacha falista jak w samochodzie Żuk tyle że, rozwiązanie sprzed 50 lat. To skandal że grupa osobników bez jakiegokolwiek poczucia gustu, bezkarnie decyduje o wyborze takiego g...a.

t
tadeo

Odnośnie co do wyglądu: "Co ciekawe, decyzja została podjęta po cichu w wąskim gronie władz miasta (przy braku zgody m.in. odpowiedzialnego za komunikację wiceprezydenta Wojciechowicza, który potem kilkakrotnie otwarcie krytykował dokonany wybór - m.in. podczas podpisania umowy na wagony 134N), bez formalnych konsultacji z osobami odpowiedzialnymi za estetykę miasta (o czym wspomina ówczesny naczelnik wydziału estetyki miasta Grzegorz Piątek)."

Jak widać czoło zostało wybrane w bardzo dziwnych okolicznościach. Niestety wybrano najgorszą propozycje i chyba nie da się już tego naprawić, a przydałoby się.

a
andrzej

Wszystko ok, tylko ten przód mógłby być ładniejszy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3