Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opieka na telefon

redakcja
redakcja
Tomasz Iwański
W Słupsku rozpoczęło się wdrażanie teleopieki. To nowa usługa, dającą możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa.

Idea teleopieki opiera się na współdziałających ze sobą osobistego nadajnika noszonego przez podopiecznego w formie wisiorka na szyi oraz terminalu umożliwiającego kontakt z operatorem i Centrum Operacyjno-Alarmowym. Słupski program jest pilotażowy, taką formą opieki objęto pięćdziesiąt starszych osób, niesamodzielnych, niepełnoprawnych lub samotnych.– Zależy nam na poprawie bezpieczeństwa mieszkańców naszego miasta – mówi Andrzej Kaczmarczyk, wiceprezydent Słupska i pomysłodawca wprowadzenia teleopieki. – Zwłaszcza osób w podeszłym wieku, które często mieszkają samotnie i mogą mieć problem z wykonaniem połączenia telefonicznego w momencie, gdy poczują się źle.Jak to działa?Główna zasada działania opiera się na przyciśnięciu w razie potrzeby tzw. przycisku życia, którego wciśnięcie włącza alarm odbierany w Centrum Operacyjno-Alarmowym. Centrum podejmuje stosowną interwencję – nawiązuje kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustala przyczynę, powiadamia kolejno sąsiadów oraz bliskich wskazanych wcześniej przez osobę objętą systemem celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i weryfikuje, czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego – wzywa pogotowie ratunkowe, straż pożarną lub policję.– Operator teleopieki dysponuje szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy – wyjaśnia Klaudiusz Dyjas, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. – Zna kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, ma informacje o przyjmowanych lekach i miejscu ich przechowywania i najkrótszą drogę dojazdową do miejsca zamieszkania.Bezpłatny dostępUmowa pomiędzy magistratem, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie i operatorem systemu, Polskim Centrum Opieki, zawarta została na 15 miesięcy. Objęci programem nie ponoszą opłat za korzystanie z systemu. Warunkiem w zasadzie mają jeden: muszą mieć stacjonarny telefon. Połączenia z Centrum Operacyjno-Alarmowym są płatne jak impuls według abonamentu.W Słupsku wdrażaniem systemu i rozdziałem urządzeń zajmować się będzie Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku. Osoby zainteresowane zainstalowaniem w ich domach telefonu z funkcją teleopieki mogą kontaktować się z pracownikami MOPR. Osoby korzystające dotychczas z pomocy MOPR powinny zwrócić się w tej sprawie do swoich pracowników socjalnych, natomiast mieszkańcy miasta, którzy nie byli dotychczas klientami ośrodka, mogą uzyskiwać informację w Dziale Usług Opiekuńczych i Specjalistycznych pod numerem telefonu 59 840 04 95.(MŻ) 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto