Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Południowa Obwodnica Warszawy pod Ursynowem bez fotoradarów. Aktywiści: "To tunel śmierci"

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
GDDKiA Twitter
Tunel pod Ursynowem, czyli kluczowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy miał zostać objęty odcinkowym pomiarem prędkości. Fotoradary miały pojawić się przed wjazdem do tunelu. Mimo że decyzja w tej sprawie wydawała się już przesądzona okazuje się, że do realizacji postanowień nie dojdzie. Aktywiści alarmują, że na trasie S8 dochodzi dziennie do trzech wypadków. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nabiera wody w usta i usuwa swój post w mediach społecznościowych. "Usunęliśmy post z mediów społecznościowych, po to by ograniczyć niepotrzebne dyskusje" - słyszymy.

Tunel pod Ursynowem, będący kluczowym fragmentem Południowej Obwodnicy Warszawy, to prawie 2,5-kilometrowy odcinek trasy S2. Według wcześniejszych zapowiedzi fotoradary miały stanąć tuż przed wjazdem do tunelu. Sprawa związana z ograniczeniem prędkości, a co się z tym wiąże zwiększeniem bezpieczeństwa na tym odcinku drogi ciągnie się już bardzo długo.

Drogowcy początkowo zaproponowali zainstalowanie w tunelu kamery do odcinkowego pomiaru prędkości. Jednak pojawiły się trudności w uzyskaniu pozwoleń. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zabiegała o to, by montaż urządzeń miał miejsce jeszcze przed ukończeniem tunelu, natomiast Główny Inspektorat Transportu Drogowego argumentował, że dopiero po oddaniu do użytku tej trasy rozpoczną się ewentualne analizy dotyczące bezpieczeństwa drogowego. W rzeczywistości dopiero po interwencji aktywistów ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze w sierpniu tego roku GITD ogłosił, że w tunelu zostaną postawione fotoradary. Teraz okazuje się, że tak się jednak nie stanie.

Jak informowała "Gazeta Wyborcza", we wrześniu GDDKiA miała przyznać, że zrezygnowała ze stacjonarnych urządzeń rejestrujących przy tunelu na trasie S2. Urządzenia miały zostać wykorzystane w innych lokalizacjach.

Południowa Obwodnica Warszawy. Miasto Jest Nasze: "To tunel śmierci"

"Mimo wcześniejszych zapowiedzi ze strony GDDKiA w tym dyr. gen. Żuchowskiego, canard_gitd
nie uruchomi w tunelu POW odcinkowego pomiaru prędkości. Na S8 mamy 3 wypadki dziennie!" – zareagowało w mediach społecznościowych stowarzyszenie Miasto Jest Nasze.

Aktywiści po raz kolejny zwrócili się z pytaniem do rządzących o to, "ile jeszcze ma być ofiar na S2"?

Południowa Obwodnica Warszawy. GDDKiA odpowiada i usuwa wpis

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziała aktywistom, że wielokrotnie występowała już do Inspekcji Transportu Drogowego w celu podjęcia działań związanych z montażem odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu na trasie S2.

"Propozycja GITD to nie OPP a tylko 1 fotoradar od wschodniej strony dla całego dwunawowego tunelu" – mogliśmy przeczytać w zamieszczonym wpisie na Twitterze.

Dalej pojawiła się informacja odnośnie braku technicznych możliwości montażu większej liczby urządzeń – jak podano, przeszkodą są ekrany.

"Byłby to punktowy pomiar prędkości, który nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a wręcz będzie prowokował kierowców do nieracjonalnych zachowań" – stwierdziła GDDKiA, dodając, że w rejonie tunelu niezbędna jest infrastruktura, która będzie spełniać warunki do montażu odcinkowego pomiaru prędkości.

"Urządzenia, które zapewniały bezpieczeństwo na A1, można by przenieść na kończony odcinek" – wskazała GDDKiA w poście, który został jednak szybko usunięty z mediów społecznościowych.

Zapytaliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o to czy fotoradary pojawią się w tunelu oraz dlaczego ich wpis zniknął z mediów społecznościowych.

-

Usunęliśmy post z mediów społecznościowych, po to by ograniczyć niepotrzebne dyskusje - tłumaczy w rozmowie z naszą redakcją Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.

Jak dodała rzeczniczka, los fotoradarów nie jest przesądzony, jednak na ten moment GDDKiA nie wypowiada się czy zostaną one zamontowane.

- Na chwile obecną szukamy optymalnego rozwiązania, będziemy informować na bieżąco. Trwają analizy, co zrobić, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w tunelu - wskazała Tarnowska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto