Spółka „Prografix" zajmuje się m.in. poligrafią i marketingiem. Swoje usługi świadczy dla kontrahentów z Polski i 17 innych krajów Europy. Wczoraj prezes firmy wręczył ponad 20 uczniom Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Dębicy dokumenty poświadczające ukończenie kursu operatora maszyny falcującej. Zorganizowały go wspólnie szkoła i „Prografix". Większość kursantów, rekrutowanych z klasy o profilu „mechatronik", otrzymała też specjalne certyfikaty.Trzy etaty na początek- Te certyfikaty potwierdzają ich umiejętności, praktyczne kwalifikacje do wykonywania zawodu. To swego rodzaju paszport do znalezienia pracy w branży, w jakiej działa nasza firma – stwierdza prezes Mateja. – Przeszliśmy ciekawe i przede wszystkim praktyczne szkolenie. Instruktorzy byli wymagający, ale bardzo pomocni, naprawdę dużo nas nauczyli – potwierdza Paweł Maj, uczeń ZSZ nr 1, czyli popularnego „mechanika".Prezes Mateja dodaje, że już od czerwca, zaraz po tym jak adepci kursu zdadzą egzamin maturalny, część z nich znajdzie zatrudnienie w samym „Prografixie". – Na początek stworzymy trzy etaty. Zobaczymy, co będzie dalej – mówi Bartosz Mateja. Zaznacza, że pracę dostaną najzdolniejsi kursanci. - To młodzi ludzie, których od zaraz możemy zatrudnić w dziale wykończenia druku. Nie musimy dodatkowo inwestować w ich przygotowanie, bo już, jako uczniowie zdobyli odpowiednie umiejętności – ocenia prezes spółki.Patron dla każdej klasy„Prografix" chce w przyszłości zatrudniać także techników cyfrowych procesów graficznych kształconych w „mechaniku". Dwa lata temu powstała klasa o tym profilu pod patronatem firmy. Zanim ją jednak utworzono, przez ponad rok szkoła zabiegała, aby Ministerstwo Edukacji Narodowej zaakceptowało program nauczania w klasie. Program ten został opracowany pod kątem oczekiwań i potrzeb „Prografixu". – Dzięki zaangażowaniu dyrekcji uczniowie mogą u nas odbywać praktyki, poznawać zawód grafika czy operatora DTP od podszewki – nie kryje satysfakcji Bartosz Mateja.- Zawsze staramy się odpowiadać na potrzeby potencjalnych pracodawców naszych absolwentów. Dążymy do tego, żeby każda klasa miała swojego patrona, dzięki temu rosną szanse młodzieży na zdobycie zatrudnienia w wyuczonym zawodzie. Współpracujemy m.in. z firmami: „Ventor", „Śnieżka", „Rufus", „Bratex", „WSK Mielec" – wylicza Bożena Zielińska, dyrektor ZSZ nr 1.- Sami tworzymy już szkolne foldery, banery reklamowe, wizytówki. Uczą nas tego różni fachowcy w branży. Wierzę, że dzięki takiemu przygotowaniu łatwiej znajdę pracę – uważa Justyna Pociask, uczennica klasy pod patronatem „Prografixu".
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?