Patrole stołecznej policji, Radia Kolor oraz Warty i Kredyt Banku to jeden z elementów kampanii społecznej Radia Kolor "Szczęśliwej szkoły, bezpiecznej drogi!", która ma na celu przypomnienie kierowcom, że wraz z nowym rokiem szkolnym powinni zachować szczególną ostrożność w okolicach szkół.
Zatrzymywani kierowcy, jeśli jadą zgodnie z przepisami - nie przekraczają prędkości, mają zapięte pasy, włączone światła i niezbędne dokumenty - nagradzani są Certyfikatem Wzorowego Kierowcy i upominkiem od Kredyt Banku. A ci łamiący przepisy dostają upomnienie lub mandat. Najczęstszym przewinieniem kierowców są niezapięte pasy i niedozwolona prędkość w pobliżu szkoły. Kierowcy nie mają nic bądź niewiele na usprawiedliwienie swojej nieodpowiedzialnej jazdy. Jeden z nich tłumaczył się w ten sposób: "Nie zapinam pasów, bo tak jest mi wygodniej", a drugi: "Jeszcze nie zdążyłem ich zapiąć", a jeszcze inny: "Bo tak się spieszyłem z dzieckiem do szkoły".
Czytaj też: Policjanci czuwają nad bezpieczeństwem dzieci. Zaczyna się akcja "Bezpieczna droga do szkoły"
Każdego dnia gościem specjalnym jednego z patroli jest Kabecjanin - bohater projektu społeczno-edukacyjnego Warty i Kredyt Banku "Kabecjanie dają radę". Dziś możesz go spotkać w patrolu przy Szkole Podstawowej nr 217 przy ul. Paderewskiego 45, a jutro 9 września przy Szkole Podstawowej nr 255 przy ul. Kamionkowskiej 36/44.
Patrol spotyka się również z uczniami najmłodszych klas w szkole, by przypomnieć im, jak powinni się zachowywać, by ich droga do szkoły i z powrotem była zawsze bezpieczna. Dzieci otrzymują pakiety bezpieczeństwa, czyli kamizelki i elementy odblaskowe, by - poruszając się po drodze - były lepiej widoczne dla kierowców, a tym samym bardziej bezpieczne. Do szkolnych tornistrów trafiają też m.in. książeczki edukacyjne od Kredyt Banku z zagadkami o zasadach bezpieczeństwa na drodze, w domu, szkole czy podczas zabawy.
Akcja "Szczęśliwej szkoły, bezpiecznej drogi!" ruszyła 29 sierpnia i potrwa do 9 września. Na antenie Radia Kolor podczas tzw. tygodnia bezpieczeństwa emitowane są spoty wzywające kierowców do przestrzegania ograniczeń prędkości i uświadomienia sobie, że bezpieczeństwo dzieci na drodze zależy również od nich.
- Kampania świetnie wpisuje się w nasze działania z obszaru zaangażowania społecznego. Chcemy tworzyć przyjazne środowiska dla społeczności, w których działamy, ze szczególnym wsparciem bezpiecznego rozwoju dzieci. Ta akcja, podobnie jak nasz program "Kabecjanie dają radę", ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w najbliższym otoczeniu oraz zmniejszenie liczby wypadków z ich udziałem. Realizując takie inicjatywy, chcemy zmieniać nieodpowiedzialne zachowania i postawy nie tylko wśród najmłodszych, ale też wśród dorosłych, którzy przecież mają ogromny wpływ na zapewnienie dziecku bezpieczeństwa na co dzień. To oni powinni służyć dzieciom najlepszym przykładem - powiedziała Monika Nowakowska, dyrektor Biura Public Relations Kredyt Banku.
To już II edycja społecznej kampanii Radia Kolor. Pierwsza odbyła się na przełomie sierpnia i września 2010 r. Partnerem tegorocznej akcji jest m.in. Kredyt Bank.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?